קידום אתרים אורגני – כיום הדגש הוא על איכות
31 אוקטובר, 2012קידום אתרים אורגני הפך מאז עלייתו של האינטרנט לתחום מרכזי ורחב היקף. שוק קידום האתרים מגלגל מיליארדי דולרים בשנה בכל רחבי העולם, שכן בתשתית האינטרנט הקיימת כיום, כמה שתהיה גבוה יותר בתוצאות החיפוש עבור ביטויים הרלבאנטיים לאתר שלך, כך הוא ייחשב לאתר מצליח יותר.
במשך מספר שנים התרכז תחום קידום אתרים אורגני בהוספה של כמויות עצומות של מלל ותכנים לאתר המקודם ולאתרים המקושרים אליו, ביצירת קישורים בין האתר לאתרים אחרים וכד'. לאחרונה, ובעקבות שינויים מסוימים הנערכים תכופות באלגוריתמי החיפוש של ענקית החיפוש "גוגל", עובר תחום קידום האתרים שינויים מסוימים. ספציפית, ניתן לומר כי כיום מושם דגש רב יותר על איכות האתר והתוכן המופיע בו, על חשבון נתונים סטטיסטיים דוגמת כמות מילים, חזרה על ביטויי מפתח או מספר הקישורים המפנים אל האתר.
עדיין שמים דגש על התוכן והתשתית הטכני – אחסון אתרים יציב, דומיין אטרקטיבי ועוד
למרות שחלים שינויים מסוימים באלגוריתמי החיפוש, ולכן בשיטות הקידום האתרים בהן נוקטים מרבית המקדמים, עדיין שמים כמובן דגש על אלמנטים בסיסיים ומהותיים לתפקודו השוטף, וקידומו של האתר. כך, אחסון אתרי אינטרנט על גבי שרת איכותי, מהיר ויציב הוא עדיין דבר חשוב ואף קריטי מבחינת האתר המקודם, שכן ללא שרת יציב אשר יבטיח כי האתר פועל ואינו נופל או נתקע לאורך זמן, לא ניתן לקדם אותו בהצלחה. אותו הדבר נכון גם לגבי רכישת דומיין אטרקטיבי, הזנת תכנים רלבאנטיים לאתר וכד'.
אחד השינויים המהותיים של החודשים האחרונים מבחינת אלגוריתמי החיפוש של גוגל הוא כי כיום אחד האלמנטים המשפיעים ביותר על הסדר בו מופיעות תוצאות החיפוש הוא משך הזמן בו נשארו הגולשים באתר זה או אחר, אל מול כמות הכניסות אשר שימשה כמדד הקודם. בעוד קל יחסית לגרום להמוני גולשים להיכנס אל האתר שלכם, במידה ולא ממש אכפת לכם אם הם גם יישארו שם, הרבה יותר קשה לגרום להם להגיע לאתר, וגם להישאר בו לאורך זמן. הדרך היחידה לעשות זאת היא ליצור אתר איכותי, בעל ערך מוסף אמיתי עבור הגולשים. שינוי קטן אך משמעותי זה גורם בבת אחת למיליוני אתרים להתחיל ולשפר מהותית את איכות התוכן המופיע בהם, איכות הקישורים ואיכות החוויה הכוללת והערך המוסף שהם מעניקים לגולשים.
מה משמעות השינוי הזה מבחינת קידום אתרים אורגני ומבחינתם של בעלי אתרים המעוניינים לקדם אותם בהצלחה? כאמור, אם אתם מפעילים אתר איכותי אשר באמת תורם משהו לגולשים, לא השתנה הרבה – המשיכו לשפר ולייעל את האתר שלכם כך שלגולשים תמשיך להיות סיבה טובה להיכנס ולהישאר באתר לאורך זמן, והדבר ימשיך לבוא לכדי ביטוי גם בתוצאות החיפוש. לעומת זאת, אם אתם מפעילים אתרי קידום זולים המלאים בתכנים אשר אינם באמת תורמים שום דבר לגולש, ונמצאים שם אך ורק למטרות קידום, תיאלצו לעבור שינוי עמוק ומשמעותי בדרך העבודה שלכם, ולהתחיל לייצר תכנים איכותיים ורלבאנטיים, ולהעניק לגולשים משהו שהם לא מקבלם במקום אחר. אחרת, הם לא ייכנסו ולא יישארו באתר שלכם לאורך זמן, והוא ייפול בהתאמה בעמודי תוצאות החיפוש למקום נמוך ובלתי רלבאנטי.