ניהול מוניטין באינטרנט- כיצד נלחמים בפרסום שלילי?

ניהול מוניטין באינטרנט הוא תחום חדש יחסית אשר נמצא במגמת צמיחה מטאורית, באופן צפוי אם מתחשבים במקום הגדול יותר ויותר שתופס האינטרנט בחיינו. עבור אישים או גופים אשר זקוקים למוניטין חיובי (דוגמת חברות עסקיות, פוליטיקאים ואנשי ציבור, עסקנים כאלו ואחרים וכד'), האינטרנט הוא המקום החם ביותר לטפח ולהציג את עצמם, מה שהופך את תחום בניית המוניטין באינטרנט לחשוב והכרחי עבור מיליוני אנשים בעולם.

האינטרנט טומן מכורח מהותו שתי בעיות מרכזיות עבור אנשי ציבור, פוליטיקאים או כל מי שהמוניטין שלו מעניין אותו: הראשונה היא כי לכל אחד גישה חופשית לאינטרנט ולפתיחת אתרים, מה שנותן לכל אחד בעולם את האפשרות לפרסם את דעתו ואת המידע שברשותו (בין אם הוא אמיתי או שקרי) בנוגע לכל אדם אחר. כך, אישי ציבור דוגמת פוליטיקאים, סובלים ללא הרף מהשמצות ופרסומים שליליים, אותם הם לא יכולים למנוע בשום דרך. הבעיה השנייה היא כי בניגוד לאמצעי תקשורת אחרים, מה שנכתב באינטרנט נשאר שם לאורך שנים. בניגוד לעיתון שנזרק לפח מדי יום, או לטלוויזיה והרדיו אשר המידע המועבר באמצעותם נשמע פעם אחת וזהו, מה שנכתב באינטרנט נשאר כתוב שם למשך שנים על גבי שנים, כך שכל אחד יכול להיתקל באינפורמציה הזו בכל זמן שהוא.

שתי בעיות מהותיות אלו יוצרות מצב מסובך עבור אנשים או גופים אשר נלחמים על שמם הטוב ועל המוניטין שלהם. המזל הוא כי ישנן דרכים להילחם בתופעות הללו בכל זאת.

מלחמה בפרסום שלילי

אז הבנו כבר שאי אפשר פשוט להיכנס ולמחוק פרסומים שליליים אודותיכם באינטרנט. אז כיצד בכל זאת נלחמים בכך? על ידי פרסום חיובי מנגד.

על מנת להלחם באלו המנסים להשמיץ ולהרוס את המוניטין הטוב, יש לפרסם מנגד פרסומים חיוביים אשר יאפילו על אלו השליליים. זה כמובן לא כל כך פשוט – יש לעשות זאת באופן חכם תוך שימוש בכלים הנכונים בכל המרחב של השיווק הדיגיטלי, אחרת הפרסום החיובי לא יהיה אפקטיבי ולא ידחק בפועל את הפרסומים השליליים מתודעתם של הגולשים. לדוגמה – פתיחת פרופילים ובלוגים ברשתות חברתיות והזנת תכנים מתאימים, שיווק דיגיטלי באופן נרחב, קידום אורגני במנועי החיפוש השונים וכד'.

כאמור, משימה זו אינה טריוויאלית כלל. היא דורשת ידע וניסיון רב בעולם האינטרנט, וספציפית ניסיון בניהול מוניטין ברשת.

במידה ואתם זקוקים לשירותי ניהול מוניטין באינטרנט, "ניהול מוניטין בע"מ" הינה החברה המובילה בישראל בתחום זה. "ניהול מוניטין בע"מ" מבית "סאו סימפל" – אחת מחברות קידום ושיווק אתרי אינטרנט המובילות בארץ, עוסקת בבניית ותחזוק מוניטין חיובי ובר קיימא באינטרנט ללקוחות פרטיים, עסקיים או ציבוריים. הצוות שלהם כולל בעלי מקצוע אשר בקיאים בתחום ניהול המוניטין באינטרנט, ביניהם מיכל פדרמן, אדית שטיינברג וג'קי סויקיס.

ניהול מוניטין בע"מ – לניהול מוניטין ובניית זהות חיובית ברשת.

קרא עוד >

קידום אתר בתחום תחרותי

קידום אתרים אורגני בתחום תחרותי זו עבודה שצריכה להתבצע מצד אחד באופן מאוד שיטתי, מוקפד ומדוייק ומצד שני באופן שיהיה יצירתי, תוך יציאה מהקופסא עם היכולת להיות מאוד פתוח לרעיונות הנוגעות בעיקר למה אנשים מחפשים.

בארץ ישנם תחומים מאוד מאוד תחרותיים בכלל ובשיווק הדיגיטלי בפרט. אלו הם אתרים שמרכז העסקים שלהם מתבצע באינטרנט וצינור השיווק העיקרי שלהם הוא האינטרנט.

לצורך העניין נקח דוגמא של מכללה שרוצה להופיע בראש תוצאות החיפוש בגוגל עם הביטוי לימודי משפטים. מכיוון שזהו תחום תחרותי מאוד שדורש הרבה מאוד עבודת קידום ולכל אתר מתחרה יש חברת קידום אתרי אינטרנט מקצועית מומלץ מאוד לבצע את כל עבודות הקידום הקיימות, אני קוראת לזה שימוש בכל הארסנל העומד לרשותי לצורך קידום האתר. ראשית נבצע מחקר מדוייק של מילות המפתח תוך ניסיון לצאת מהקופסא ולחפש רעיונות יצירתיים אותם אנשים מחפשים.

לאחר שביצענו מחקר מילות מפתח ובחרנו ביטוי או שניים לקידום, עלינו להתמקד באותו ביטוי אותו אנחנו רוצים לקדם ולהתאים את כל תכני האתר ומבנה האתר לביטוי. אנחנו רוצים לצאת בהצהרה בפני גוגל כי האתר שלנו עוסק בלימודי משפטים. אנו נכוון את כל מרצנו סביב ביטוי זה.

לאחר שהתאמנו את מבנה האתר ואת תכני האתר והודענו לגוגל קבל עם ועדה כי אנחנו מוכרים לימודי משפטים אנו רוצים שגוגל יקבל עלינו "המלצות" מאתרים אחרים, שכן "אין הנחתום מעיד על עיסתו".

ההמלצות הללו מאתרים אחרים נקראים קישורים. אותם קישורים שמצביעים על האתר שלנו עם הביטוי אותו אנחנו מקדמים ואומרים לגוגל: "תפנה לאתר הזה הוא מוכר לימודי משפטים". גם בבניית הקישורים הללו עלינו להיות מאוד שיטתים ויצירתיים- ככל שנשים את הקישורים באתרים רלוונטיים מאותו התחום זה יסייע לגוגל להבין טוב יותר במה האתר עוסק. ככל שנוציא קישורים מאתרים חזקים, כמו אתרי חדשות, אתרים ממשלתיים או אתרים עם ציון גבוה בעייני גוגל ככה זה יחזק את אמינות האתר שלו וייתן לו נקודות נוספות.

כאשר אנחנו עושים קידום אורגני בתחום תחרותי עלינו להכין רשימת מטלות מסודרת ולוודא שבשוטף אנחנו מבצעים את כל המטלות הדרושות מאיתנו לצורך הגעה למטרה.

עבודה שיטתית ויצירתית זה התמהיל הדרוש!

קרא עוד >

קידום אתרי אינטרנט- איפה מחפשים בארץ?

אז בארץ יותר ויותר אנשים קונים באינטרנט, אבל גם אלו שלא קונים באינטרנט עושים את החיפוש וחוקרים אודות מוצרים, שירותים ומשווים מחירים באינטרנט. בעצם 92% מהחיפושים בארץ מתקיימים בגוגל. הפרסום המסורתי, של פילוח וניתוח דמוגרפי של בחירת קהל יעד ופניה לאמצעי מדיה שיהיה הכי חזק לקהל היעד מפנה חלק נכבד מעוגת הפרסום לפרסום באינטרנט בכלל ופרסום בגוגל בפרט.

מנוע החיפוש של גוגל מתעדכן כל הזמן והיום אפשר לחפש בגוגל טקסטים, תמונות, חדשות וקטעי וידאו. אפשר לבחור גם בחיפוש המתקדם של גוגל ואז למקד את תוצאות החיפוש לפי פרמטרים רלוונטיים לנו בצורה פשוטה ביותר. החיפוש המתקדם מאפשר להציג תוצאות לפי שפה מסוימת, מאזור מסוים, כאלו שנכתבו בטווח תאריכים ואפילו שעות מוגדרות, לפי פורמט קובץ התוצאות, סוג דומיין, מיקום הופעת מילת המפתח ועוד.

התוצאות האורגניות במנוע החיפוש של גוגל הינן מהימנות ומדויקות ביותר, היות וגוגל שם דגש רב על תכני האתר והתאמתם למילה המחופשת. בגלל שאנשים מודעים לדיוק בתוצאות החיפוש אנו רואים יותר ויותר חיפושים של משפטים שלמים ולא של מילים בודדות: לדוגמא :"מה אני רוצה להיות כשאהיה גדולה", חיפוש של משפט כזה נותן תוצאה מאוד רלוונטית של מכונים המסייעים בבחירת מקצוע, של סיפורים מהחיים של אנשי ציבור ידועים ועוד.

67% מהישראלים הגולשים באינטרנט קנו באינטרנט בשנה האחרונה, מחצית מהם קנו בחודש האחרון באינטרנט. מכאן שהצורך של האתרים בישראל בשירותי קידום אתרי אינטרנט נמצא בשיאו, הישראלים מחפשים באינטרנט, אנחנו צריכים לעזור להם למצוא ולא סתם למצוא, אלא את מה שהם באמת מחפשים.

קרא עוד >

פרסום בגוגל או קידום אתרים אורגני – המילה שהתחפשה

אז בבואנו לחלק את תקציב הפרסום שלנו באינטרנט- איך נדע לבחור או לחלק את התקציב של השיווק הדיגיטלי בין פרסום בגוגל לבין קידום אתרים אורגני?

את קידום האתרים האורגני ניתן להשוות לתחזוקה וטיפוח של נכס, אנו משקיעים באתר מבחינת המבנה, התוכן, קישורים נכנסים ויוצאים ומחכים עד להגעת האתר לראש תוצאות החיפוש, תהליך זה יכול להמשך מספר חודשים, לעומתו הפרסום בגוגל הינו מיידי, מרגע יצירת הקמפיין באופן פשוט ביותר המודעות תחלנה להופיע והאתר יקבל ייצוג במודעות הפרסום בגוגל.

בקידום אורגני לאחר שמגיעים לתוצאות ומפסיקים לקדם התוצאות יכולות להישמר זמן מה, לעומת זאת בפרסום בגוגל- ברגע שמפסיקים לשלם המודעות מפסיקות להופיע מיידית.

בקידום אתרים אורגני – חישובי העלות מול תועלת מורכבים יותר ואורכים זמן, לעומת הפרסום בגוגל בו הפרסום מדיד בכל רגע נתון, אפקטיבי וניתן לשיפור ואופטימיזציה.

בפרסום בגוגל התשלום הוא לפי תוצאות, תלוי תחרות בשוק ויכול להיות יקר מאוד לעסקים קטנים ובינוניים, לעומתו הקידום האורגני מתבצע בתשלום קבוע למקדם אתרים בהתאם לתקציב האתר ולהצעת המחיר הניתנת ע"י החברה שנותנת שירותי קידום אתרי אינטרנט.

מבחינת אפקטיביות, נתונים סטטיסטיים מצביעים על 26% מהמחפשים שנכנסים לתוצאה הראשונה בתוצאות האורגניות לעומת 7% מהמחפשים שנכנסים לתוצאה הראשונה במודעות הפרסום בגוגל.

קידום אתרים אורגני נותן מענה למספר מילות מפתח מצומצם, לעומתו בפרסום בגוגל ניתן לפרסם מילות מפתח רבות ככל שרוצים מבלי לפגוע באפקטיביות הקמפיין.

המודעה הראשונה בתוצאות האורגניות נתפסת אמינה יותר בעיניי הלקוח מאשר המודעות הממומנות בגוגל היות והגולש מבין שאין משלמים עליה וכי היא ראשונה מכיוון שהיא באמת רלוונטית למילת החיפוש שהקליד.

אסכם ואומר ששניהם מאוד רלוונטיים ממוקדים ומגדילים משמעותית את התנועה לאתר. הם אינם מבטלים זה את זה או עומדים זה במקום זה, אלא במקרים רבים משלימים אחד את השני.

קרא עוד >

שיווק דיגיטלי למוצר חדשני

יש לנו מוצר מדהים שנמכר מדהים בחנויות והעסק ברוך השם משגשג וכעת אנחנו מתפתחים ורוצים להקים אתר אינטרנט ולחפש חברה שעושה שיווק דיגיטלי וקידום אתרים אורגני. שיווק דיגיטלי כולל שיווק בפייסבוק, שיווק סלולרי וכמובן פרסום בגוגל. השיווק הדיגיטלי מסייע מאד במיתוג המוצר החדשני, אך שימו לב כי לכל פעולות האדמיניסטרציה הדרושות להקמת אתר משמעות מכרעת לטווח הרחוק ולרגע שבו נחליט שאנחנו גם רוצים לקדם את האתר.

עלינו להתייחס ברצינות רבה לשלבים הבאים:

ראשית, בבחירת שם המתחם, הדומיין- מומלץ מאוד ששם המתחם יתאים למיקוד הגיאוגרפי של האתר, כלומר: אתר שנמצא בישראל וישווק בישראל צריך לקבל שם מתחם עם סיומת co.il, או אתר שנמצא בארה"ב יקבל את הסיומת .com.

במידה וקונים שם מתחם "יד 2" זה יכול מאוד לסייע בפעולת קידום אתרים אורגני בהמשך וזאת במידה ושם המתחם עסק באותו עולם תוכן בו האתר שלכם עוסק.

במידה ואנחנו רוצים לחלק את הדומיין ל- sub domain זה מתבצע ללא תשלום נוסף, אך במידה ותרצו לקדם את האתר יבוצע קידום ותשלום בנפרד על כל sub domain ועל הדומיין המרכזי.

בשלב שני – עליכם לאחסן את האתר באחת מחברות האחסון

גם כאן לבחירת מקום האחסון, סוג השרת, וכתובת ה- IP חשיבות מכרעת עבור קידום אתרים..

לבעל האתר מומלץ שיהיה שרת ייעודי משלו, שעליו לא מתארחים אתרים אחרים, במידה ובוחרים להתאחסן בשרת משותף יש לבדוק מי הם השכנים, שכנים שהאתרים שלהם הם בענייני זימה, הימורים וסקס אינם חיוביים בעיניי העכביש של גוגל ו יכולים לעכב את פעולת הקידום, בגדר: "הגד לי מי הם שכנך ואגיד לך מי אתה..", כך שמומלץ מאוד לבדוק את השכנים לפני שמאחסנים בשרת משותף כלשהו.

בבחירת השרת כמו בדומיין יש להתמקד באזור הגאוגרפי שבו משווק האתר. אם רוצים לקדם אתר בארץ כדאי שהוא יאוחסן בארץ וזאת בשל החשיבות שגוגל נותן לזמני טעינת האתרים. בגוגל מקפידים מאוד על זמני טעינת האתר ואתר שזמן הטעינה שלו היא מעל 2 שניות לא יגיע לראש תוצאות החיפוש בגוגל, היות וגוגל מצפים לזמני תגובה מהירים עבור ציבור הגולשים.

יש לבדוק היטב גם את זמינות השירות בחברות האחסון, נפילות של אתרים, הורדה לצורך תחזוקה או בעיות בטעינה גוררים קנסות מצד גוגל ובעקבות זאת נענשים בסריקה של האתר לעיתים רחוקות יותר.

אין להקל ראש בסוגיית שם המתחם והדומיין, אלו אינן סתם פעולות לוגיסטיות לצוות הטכני ויש לתת את הדעת לפני שמקבלים החלטה שתעכב את האתר בהמשך בבואנו לבצע קידום אתרי אינטרנט.

קרא עוד >

האתר שלי נעלם מגוגל, מה יכולות להיות הסיבות?

10% מהאתרים החדשים נכנסים לארגז החול כחודש לאחר עלייתם לאוויר וזאת מכיוון שלא עלו עם אתר אופטימיזציית מבנה המותאמת למנוע החיפוש של גוגל. סביר להניח כי תוך 3-5 חודשים ישוב האתר למנועי החיפוש.

במידה וזהו אתר ותיק ודאו כי גוגל לא מעניש את האתר בפעולות לא חוקיות שבוצעו לטובת קידום אתרי אינטרנט, כגון: קניית קישורים, העתקת תכנים.

קרא עוד >