פרסום בגוגל – כיצד נקבע ציון האיכות של המודעה?

ציון האיכות נקבע ע"י 3 מרכיבים עיקריים: רלוונטיות, איכות דף הנחיתה ואחוז ההקלקה על המודעה.

מידת הרלוונטיות הינה קורלציה בין מילת המפתח למודע ולעמוד הנחיתה.

איכות דף הנחיתה כוללת את הרלוונטיות למילת המפתח ולמודעה וגם את מהירות עליית הדף ומידת הייחודיות של התוכן.

אחוז ההקלקות הוא המשמעותי ביותר, ככל שאחוז ההקלקות גבוה יותר כך יעלה ציון האיכות ובהתאמה תרד העלות לקליק.

את ציון האיכות ניתן לבדוק בקמפיין ברמה של מילת מפתח, ברמה של מודעה או ברמה של הקמפיין כולו.

ליצירת מסע פרסום מוצלח יש לעקוב אחר השלבים הבאים:

1. קביעת מטרות ברורות וזיהוי ממוקד של קהל היעד.

2. בחירת מילות מפתח נכונות, ממוקדות ורלוונטיות וקיבוצן לפי יעדים, תכנים ונושאים.

3. ניסוח המודעות והתאמתן לקבוצות מילות המפתח. מה שיסייע בהגברת הרלוונטיות וציון

האיכות.

4. מדידת התוצאות, מעקב אחר ההמרות ובדיקת העלויות.

פרסום בגוגל- יש שיטת עבודה ברורה ויש דרכי מדידה יעילות ומדידות, צריך לעקוב אחר הכללים ולהיות עם האצבע על הדופק עם עליית הקמפיין

קרא עוד >

פרסום בגוגל- דף הנחיתה

בפרסום בגוגל, כאשר דף הנחיתה הוא תמונה, כיצד ידע גוגל לקרוא את מידת הרלוונטיות:

יש לתת כותרת לתמונה, לרשום תיאור לעמוד, לשים alt לתמונה עם הטקסט שרוצים שגוגל יקרא ובמידת האפשר לתת תיאור לתמונה שיופיע מתחתיה.

לתוכן של עמוד הנחיתה ומידת הרלוונטיות שלו למילת החיפוש ולמודעה בקמפיין חשיבות רבה בקביעת ציון האיכות למודעה, בקביעת המחיר שייקבע להקלקה ובסופו של דבר בהצלחת הקמפיין כולו.

דף הנחיתה צריך להיות עם מסר ברור אחד, מזמין ומחוייך, עם אפשרות ברורה ופשוטה ליצירת קשר או לביצוע עיסקה.

פרסום בגוגל – זה פשוט מאוד וההוראות בגוגל פשוטות וזמינות, אך יש ליצור קמפיין שיטתי ולתת תשומת לב מיוחדת לעמוד הנחיתה.

 

קרא עוד >

קידום אתרים אורגני – לא רק מילה אחת…

יותר ויותר אנשים רוצים למצוא באינטרנט בדיוק את מה שהם מחפשים ולא "ליד". לכן נצפית מגמה בה אנשים מחפשים משפטים שלמים ואפילו סיפורים שלמים באמצעות מנועי החיפוש השונים. מפתיע? אני חושבת שמה שצריך להפתיע זה שהם מקבלים תוצאות חיפוש לסיפורים שהם מחפשים ואפילו מדוייקות ביותר.

נתוני גוגל מצביעים על:

81% מהגולשים שמבצעים חיפוש של יותר ממילה אחת.

20% מחפשים מילה אחת.

35% מחפשים ביטויים המורכבים מ- 2 מילים.

פעמים רבות הרבה יותר קל לקדם "משפטי מפתח" ולא מילה בודדת ופעמים רבות יותר משפטי מפתח נמצאות הרבה יותר "מוכרות" והרבה יותר מוכוונות לסגירת עיסקה. שימו לב כי להגדרת מילות מפתח חשיבות גדולה מאוד בהצלחה של קידום אתרים באורגני.

קרא עוד >

שיווק דיגיטלי וקידום אורגני – אופן צריכת המדיה

סך שוק הפרסום בישראל נמדד ב- 3.7 מיליארד ₪ בשנת 2009. מתוך תקציב זה 14% בלבד מופנה לפרסום באינטרנט.

41% מהזמן ישראלים מבלים באינטרנט! יש פער עצום בין הוצאה על שיווק דיגיטלי לבין אופן צריכת המדיה. בבריטניה ההוצאות על האינטרנט עברו בשנת 2010 את ההוצאות על פרסום בטלויזיה. שילוב נכון בין טלויזיה לאינטרנט יכול להיות המכריע. כל פרסום בכל אמצעי מדיה יכול ליצור תהודה באינטרנט ולהגדיל את נפח החיפוש באינטרנט בצורה משמעותית ביותר. כלומר: כאשר מוצר מסויים יוצא בפרסום טלויזיה, רדיו או עיתונות כדאי מאוד שיהיה לו גם ביטוי באינטרנט, היות והציבור יחקור ויחפש להשלים את המידע באינטרנט.

רוב העסקים בארץ לא ממצים את הפוטנציאל של האינטרנט. רק ל- 50% מהעסקים יש אתר אינטרנט, רק 46% מהאתרים עודכנו בשלושת החודשים האחרונים.

כאשר חושבים על שיווק דיגיטלי וקידום אתרים אורגני , צריך להתחיל לחשוב אינטרנט, אם 41% מהזמן ישראלים מבלים באינטרנט יש לנתב את תקציבי הפרסום גם לאינטרנט.

קרא עוד >

מיקסום הפרסום בגוגל

בחרתם אסטרטגית- פרסום בגוגל! אחרי שיצרתם קמפיין, בחרתם את מילות המפתח, התאמתם את המודעה למילת המפתח ואת עמוד הנחיתה התאמתם למודעה כל שנותר הוא לקבוע תקציב ולהמתין לפניות?! או שלא! כעת מתחילה העבודה, מי שמחפש בגוגל סביר שמבצע סקר שוק ואם פנה אליכם אם באמצעות מייל ואם טלפונית ודאי פנה גם למתחרים, מומלץ מאוד לדאוג למענה מהיר וענייני, יש לתת הצעת מחיר ברגע הפניה ולא להתמהמה, אומנם הלקוח פנה, אבל ללא סגירת המעגל וביצוע העיסקה כל התהליך לא יהיה אפקטיבי. תדאגו להעמיד צוות שיטפל בפניות ביעילות ובמהירות ולא ייתן למתחרים לקצור את הפירות.

קרא עוד >

נעים מאוד – Lemesh

ברוכים הבאים לבלוג החדש שלי בתוך האתר החדש שלי – שיווק דיגיטלי וקידום אתרים אורגני.

התכנסנו כאן היום כדי לחנוך גם את האתר שלי וגם את הבלוג שלי ותהיו בטוחים שיש לי הרבה מה להגיד.

לפני מספר חודשים עשיתי את השינוי, ניהלתי אתר אינטרנט גדול ורציתי פרסום בגוגל. אז פתחתי קמפיין בגוגל אדוורדס ושילמתי המון כסף לפרסום הממומן של גוגל על מנת שהמודעה שלי תופיע ראשונה ועל מנת שיהיו כניסות לאתר שלי, ניהלתי קמפיין ממומן בגוגל ולמדתי את כל הנושא על בשרי עד שהגעתי לקמפיין משביע רצון ומניב תוצאות.

מכיוון ששילמתי סכום כסף גדול, כל נושא הפרסום בגוגל ישב כמשקולת על התקציב החודשי שלי לפרסום וחיפשתי להוזיל עלויות. התחלתי לעבוד עם מקדמת אתרים על מנת להתברג בראש התוצאות האורגניות ושילמת רבע מהמחיר ששילמתי עבור פרסום בגוגל. תוך 3 חודשים הגעתי לתוצאה ראשונה במילת המפתח החשובה ביותר עבורי ו- 30% מהכניסות שלי לאתר היו מהחיפוש האורגני. כמובן שהפסקתי את הקמפיין שעשיתי בגוגל שהביא עד כה 15% מהכניסות לאתר.

בחישובי עלות מול תועלת הנתונים הכריעו בפרסום בגוגל שילמתי הרבה יותר כסף וקיבלתי הרבה פחות גולשים לאתר ואילו בקידום אתרים אורגני שילמתי רבע מהסכום והכפלתי את כמות הכניסות לאתר.

העוצמה שיש למנועי החיפוש והחוזק של קידום אתרים אורגני כבש אותי ואז התחלתי ללמוד, לחקור, ולעסוק בנושא בצורה מעמיקה, מקצועית ומסודרת יותר.

ומאז כמובן שלמדתי, התנסיתי, קראתי וחקרתי שהרי הכול קיים באינטרנט… אז כל הזמן שואלים אותי מה אני עושה? מה השינוי שעשיתי? אז אני מתמחית בשיווק דיגיטלי בכלל, ומקדמת אתרים באורגני ! לא, לא בונה אתרים, לא מעצבת אתרים אני מקדמת אותם, אני גורמת להם לצוף מעל האתרים האחרים ולהגדיל את המכירות באמצעות חשיפה גדולה יותר לאתר. כבר מזמן גילינו ששיוק דיגיטלי לא עובדים בטלפתיה, צריך לעבוד קשה מאוד בשביל לפרסם, לשווק ולהתגלות, אז זה מה שאני עושה!

אז כאן בבלוג תהיה לי במה, לשתף אתכם מניסיוני, מלקחיי ומהגיגיי ורעיונותיי בכל הקשור לתחומים של שיווק דיגיטלי וקידום אתרים אורגני בחלוקה לטיפים, חדשות ומאמרים.

שיווק דיגיטלי – זוהי מילת המפתח שבחרתי לקידום האתר שלי, אז מן הסתם תתקלו בה יותר,

הינה מתחילים…

קרא עוד >