שיווק מחדש – Remarketing

רימרקטינג – שימוש בשיווק מחדש כדי להגיע לאנשים שביקרו באתר שלך

 

קבל ₪300 לפרסום ב-AdWords לאחר שתוציא ₪100

פרסום בגוגל

שיווק מחדש הוא תכונה המאפשרת לך להגיע לאנשים שביקרו בעבר באתר שלך, ולהציג בפניהם מודעות רלוונטיות בזמן שהם מבקרים באתרים אחרים ברשת המדיה של Google. לדוגמה, כשגולשים יוצאים מהאתר שלך מבלי לקנות דבר, השיווק מחדש עוזר לך ליצור קשר עם לקוחות פוטנציאליים אלו בזמן שהם מבקרים באתרים אחרים. כדאי ואפילו מומלץ במודעות אלו לחבר את הגולשים לביקור האחרון באתר על ידי קריאייטיב נכון שיזכיר להם כי הם ביקרו באתר, לא קנו דבר וכעת יש להם הזדמנות נוספת להשלים את הקנייה ולעיתים ניתן אף לתת מבצע או הטבה אטרקטיבית לאלו שישלימו את הרכישה.

לדוגמא – חברה שמוכרת מותגים בעודפים "תרדוף" אחר לקוחות שביקרו באתר שלה ולא ביצעו רכישה (או אפילו אם ביצעו רכישה- זה תלוי בהגדרות) עם מודעות טקסט או מודעות באנרים ברשת המדיה של גוגל עם המסר: "מבצע מכירות העודפים נמשך, היכנסו לאתר והזמינו". טקסט שכזה מחבר את הגולש שכבר נמצא באתר אחר ובנושא אחר לביקור האחרון שלו באתר שלנו.

איך עושים את זה?

מוסיפים לכל הדפים באתר קטע קוד – תג שיווק מחדש . לאחר מכן, כשקונים יגיעו לאתר, הם יצורפו אל רשימות "השיווק מחדש" שהגדרנו. אנו נשתמש ברשימות אלה כדי להגיע בהמשך אל קונים שביקרו באתר שלנו.

למה להשתמש באסטרטגיית השיווק מחדש? (רימרקטינג)

  • הגברת פעילות המכירות באתר– פעמים רבות לקוח נכנס לאתר ולא מבצע רכישה כי דברים רבים מסיטים את תשומת ליבו, אנחנו מתזכרים אותו על ידי פרסום המודעות באתרים אחרים בהם הוא גולש ובכך מעלים את הסיכויים לסגירת עסקה באופן משמעותי.
  • העלאת מודעות למותג– ע"י פרסום באנרים ממותגים ברשת המדיה של גוגל למי שכבר ביקר באתר והתעניין בו.
  • up sale– אפשרות להציע לרוכשים באתר מוצרים נוספים, אם מוצרים משלימים או אם שדרוג למוצרים שכבר רכש.
  • החזר גבוה על השקעה – ההשקעה בפרסום במודל "שיווק מחדש" היא נמוכה יחסית לפרסום בכלל ולפרסום בגוגל ברשת החיפוש, סגירת עסקאות בעקבות אסטרטגיה זו של שיווק מחדש מניבה החזר גבוה על השקעה.
  • ניתן לעשות קמפיין של remarketing גם ללא קמפיין ברשת החיפוש של גוגל. הם לא תלויים אחד בשני.
  • כדי להתחיל בקמפיין של שיווק מחדש צריך שברשימה אחריה אנחנו "עוקבים" יהיו מינימום של 100 גולשים. כדי להעלות את כמות הגולשים ברשימה ניתן לעשות קמפיין ברשת החיפוש או רשת המדיה ובכך להביא תנועה גדולה של גולשים לאתר או לעמודים הרלבנטיים בזמן קצר.

חשוב לדעת –

  • ניתן לעשות קמפיין של remarketing גם ללא קמפיין ברשת החיפוש של גוגל. הם לא תלויים אחד בשני.
  • כדי להתחיל בקמפיין של שיווק מחדש צריך שברשימה אחריה אנחנו "עוקבים" יהיו מינימום של 100 גולשים. כדי להעלות את כמות הגולשים ברשימה ניתן לעשות קמפיין ברשת החיפוש או רשת המדיה ובכך להביא תנועה גדולה של גולשים לאתר או לעמודים הרלבנטיים בזמן קצר.

 

קרא עוד >

אתר מותאם לסלולאר או אפליקציה – מה עדיף – חלק ד

SEO

בעוד חלק ניכר מביקורים באתרים המותאמים לסלולר הינם ביקורים מכוונים (כלומר, מקרים בהם הגולש מגיע ישירות לאתר אליו הוא התכוון להגיע), כמות החיפושים הנערכים ממכשירים סלולאריים ממשיכה לצמוח בקצב מהיר, וחיפוש מקומי הופך חשוב אף יותר בהתחשב באופי החיפוש הסלולארי. ניתן למצוא ולבקר באתר המותאם לגלישה סלולארית דרך חיפוש סטנדרטי, וניתן כיום אף להרחיב את הקידום הממומן כך שיפנה ישירות אל גולשים סלולאריים. במידה ואתם כן מציעים גם אפליקציה לסלולאר, מומלץ להציב קישור לאפליקציה באתר האינטרנט שלכם.

פיתוח טכנולוגיות רשת

HTML5 ו – CSS3 הם נושאים חמים במיוחד כיום בקרב חוג מתכנתי האינטרנט. האינטרנט הסלולארי צפוי להיות המרוויח העיקרי ככל שטכנולוגיות אלו הולכות ומתפתחות ונהיות נפוצות יותר ויותר. בצירוף נתונים כמו תעריפי העברת מידע אשר הולכים ויורדים ותשתית טכנית טובה ויעילה יותר ויותר, ההבדלים בין חוויית הגלישה באתר לבין חווית השימוש באפליקציה לסלולאר הולכים ומצטמצמים.

הולכת מידע ושימוש לא מקוון

משאבים שונים ומקורות מידע יכולים להיות מאוחסנים באופן מקומי באפליקציה לסלולאר, כך שממשק המשתמש פועל באופן עצמאי וללא תלות באלמנטים תלויי רשת, כך שניתן להשתמש לפחות בחלק מהאפליקציות גם במקרים בהם אין גישה לרשת האינטרנט. (ניתן כמובן גם לאחסן על המכשיר הסלולארי מידע מהדפדפן הסלולארי, כך שגישה לרשת לא תהיה נחוצה באופן אבסולוטי על מנת לתקשר עם אתר המותאם לסלולאר..).

בתשלום לעומת חינם

החלטה נוספת אליה תידרשו בנוגע לאפליקציה שלכם היא האם לגבות עבורה כסף או לא. במקרים רבים, אפליקציות של חברות שונות הן פשוט הרחבה של מאמצים שונים לתפוס, להרשים או לשמר לקוחות, ולכן מוצעות בחינם במטרה למשוך כמה שיותר גולשים. במידה והאפליקציה שלכם יועדה מלכתחילה להכניס כסף, שוק האפליקציות הופך כיום את המכירה לקלה ונוחה במיוחד.

אז לאן הולכים מכאן?

בשוק סלולארי המתפתחת במהירות גבוהה כל כך, אין כל ערובה לכך שההחלטות שאתם מבצעים כיום יהיו ההחלטות הנכונות והמתאימות עבור החברה שלכם, או עבור הלקוחות שלכם, בעתיד. למרות זאת, הבנת היתרונות והחסרונות של כל אחד משני הפתרונות הללו, בשילוב עם הגדרה ברורה של מטרת האפליקציה ושימת דגש על הניסיון והציפיות של משתמשי הקצה, יסייעו להבטיח את הצלחתכם, ללא תלות באופציה בה תבחרו.

 

קרא עוד >

אתר מותאם לסלולר או אפליקציה – מה עדיף – חלק ג

הגעה לקהל הגולשים

אתרים המותאמים לסלולר ניתנים לצפייה וגלישה על ידי כל גולש בעל דפדפן סלולרי, ללא תלות בסוג המכשיר או מערכת ההפעלה בהם נעשה שימוש. בימים אלו, מומלץ למרבית בעלי העסקים לשקול קודם כל את היקף הנוכחות של העסק שלהם בעולם הסלולאר, לפני שהם חושבים על האופן בו חווים הגולשים את העסק שלהם כאשר הוא מופיע בפורמט של אפליקציה.

אולי תתקשו להסכים עם קביעות אלו, אך אם לא בדקתם לאחרונה את נתוני הפעילות והגלישה של אתר העסק שלכם, ייתכן ואתם לא לגמרי מודעים לקצב המהיר בו גדל היקף הגלישה הסלולארית באתר שלכם. כתלות בסוג העסק והאתר שלכם, ייתכן כי אחוז ניכר מקהל הגולשים שלכם מגיעים אל האתר באמצעות מכשירים ניידים וסלולאריים, או כי הגולשים הסלולאריים למיניהם מהווים אחוז זעום בלבד מכלל קהל הגולשים שלכם. במידה ויש בידיכם את המידע בדבר אחוז הגולשים הסלולאריים מכלל הגולשים באתר שלכם, נסו לחזור ולהשוות בין אחוזים אלו כיום למקבילים אליהם בשנים האחרונות. ייתכן ותהיו מופתעים מהמהירות בה משתנים טרנדים שונים בקרב גולשי האינטרנט, וחלקה של הגלישה סלולארית עתיד להמשיך לצמוח בשנים הקרובות. קחו בחשבון גם כי אחוזים נמוכים של גולשים סלולריים עלולים להעיד על כך שהאתר שלכם אינו מתפקד טוב כל כך בגלישה ממסכים קטנים יחסית.

אפליקציות נוטות לקטלג את קהל הגולשים המתעניינים בתחום בו אתם פועלים, וזה לא בהכרח דבר רע. הנתונים הדמוגרפיים של משתמש באפליקציית אייפד עשויים להיות שונים מאוד מאלו של הגולש הממוצע המבקר באתר הסלולארי שלכם, ואתם יכולים למנף את ההבדלים הללו אם אתם מבינים אותם והופכים אותם לחלק מהאסטרטגיה הסלולארית שלכם.

שיקולי ביצועים

טכנולוגיית האתרים המותאמים לסלולר ממשיכה להשתפר, ומספקת לגולשי האתרים הללו עוד ועוד חוויות הדומות לחוויית המשתמש המתקבלת במקרה של אפליקציות. עם זאת, אפליקציה לסלולר המעוצבת בצורה טובה מספקת לעיתים חוויית משתמש טובה יותר, מכמה סיבות – אפליקציות דומות במובנים מסוימים לתוכנת מחשב רגילה בכך שהן מסוגלות לאחסן משאבים באופן מקומי ולהשתמש בכוח העיבוד ובזיכרון של המכשיר עליו הן מותקנות על מנת לספק ביצועים מהירים ואיכותיים. הן יכולות גם לעשות שימוש בפונקציות השונות של אותו מכשיר, מה שלא מתאפשר בדרך כלל באתרים המותאמים לסלולאר. השליטה בממשק המשתמש היא לרוב אינטואיטיבית יותר ומתאפיינת בזמן תגובה מהיר יותר מזה של הממשק הקיים באתרים המותאמים לסלולאר, הנאלצים להעביר מידע הלוך ושוב בין השרת למשתמש.

לסיום, אפליקציה מפותחת לרוב עבור גודל מסך מסוים, או עבור טווח גדלים מצומצם יחסית, מה שמאפשר לתכנן ביתר קלות ממשק משתמש מעוצב ויוצא דופן.

עדכונים ותחזוקה שוטפת

עדכון אתר המותאם לסלולר כולל את אותם השלבים הנדרשים על מנת לעדכן אתר אינטרנט רגיל. עדכון אפליקציה, לעומת זאת, עשוי להיות כרוך בקבלת אישורים שונים בטרם האפליקציה מעודכנת במקומות בהם היא נמכרת. בניגוד לאתרים המותאמים לסלולאר, בהם העדכון הוא מידי, אפליקציות לסלולאר דורשות מהמשתמשים הורדה חוזרת של תוכנת העדכון. קחו בחשבון כי במידה ואתם מפתחים אפליקציה עבור פלטפורמות שימוש מרובות, אפילו עדכון פשוט וקטן עלול לדרוש מכם זמן ומשאבי פיתוח רבים.

 

קרא עוד >

אתר מותאם לסלולר או אפליקציה – מה עדיף – חלק ב

אנשים נוטים להוריד אפליקציות עבור דברים שהם נוהגים לעשות באופן סדיר או עבור דברים המתקשרים לסגנון החיים שלהם. זוהי הסיבה לכך שמשתמשי סמארטפונים רבים כל כך מורידים את האפליקציה של פייסבוק לסלולארי שלהם, במקום להשתמש בגרסה של האתר המותאמת לגלישה סלולארית. האפליקציה מספקת חווית גלישה איכותית יותר עבור פעילות שוטפת הכוללת כניסות תכופות לאתר, מה שהופך את השקעת הזמן הקטנה הנדרשת על מנת לחפש, למצוא ולהוריד את האפליקציה, למשתלמת. כך מתקבל גם ערך מוסף המתקשר ליכולות הניידות של הסלולארי. למשל – צילום תמונה והעלאה מידית שלה לעמוד הפייסבוק הופכת לפעולת בזק מהירה ויעילה.

בנוסף, כאשר גולשים סלולריים מורידים אפליקציה שהם אוהבים, הם נוטים להשתמש בה בצורה תכופה יותר ולאורך זמן רב יותר, מאשר השימוש שהם עושים בגרסת הסלולארי של האתר.

חווית משתמש

נסו לדמיין לעצמכם כיצד תיראה האינטראקציה בין האפליקציה שלכם למשתמשים. אינטראקציה זו היא מהדברים המרכזיים אשר יתנו את הלגיטימציה לאתר מותאם לסלולאר, או לחילופין, לאפליקציה. קבעו האם אתם מעוניינים באפליקציה אשר תספק למשתמשים חוויה גראפית חזקה ומרשימה, או שמה היא צפויה לשמש בעיקר לאספקת נתונים מבוססי שרת. אולי אתם מעוניינים באפליקציה המתאפיינת בשני מאפיינים אלו. גם זה לגיטימי. אתם לא חייבים ליצור את שני המאפיינים הללו באפליקציה כבר בהתחלה. עם זאת, חשוב שתחליטו עם איזה מהמאפיינים אתם מעוניינים להתחיל, על מנת לקבוע את אסטרטגיית הסלולארי הכללית שלכם.

תקציב

עבור מרבית העסקים הקטנים – בינוניים, התקציב העומד לרשות הפרויקט מהווה סוגיה משמעותית ורצינית. פיתוח פרטני של אפליקציות לסלולר עבור מערכות הפעלה ומכשירים רבים עלולה להיות סיפור יקר מאוד הדורש משאבים מרובים. הגעה אל קהל משתמשים רחב באמצעות אתר המותאם לסלולר יכולה להוות אפשרות פשוטה וזולה יותר. בתור כלל אצבע, ניתן לומר כי במידה ואתם עובדים עם תקציב מצומצם יחסית ולא מתכוונים ליצור משהו הדורש משאבי מחשב וגראפיקה רציניים, שקלו בחיוב להתחיל את הדרך עם גרסה לאתר שלכם המותאמת לגלישה סלולארית.

שיקולי פיתוח

לאחר שירדתם לעומק השיקולים העסקיים השונים הנוגעים לפיתוח אפליקציה לסלולרי, הגיע הזמן להתחיל לחשוב ולהתפתח הלאה, במטרה לקבוע מהו הפתרון ההגיוני ביותר עבור המצב הספציפי שלכם.

קלות ומהירות היישום

עיצוב, פיתוח והטמעה של אתר המותאם לסלולר זהים לאלו של אתר אינטרנט רגיל. ברגע שהאתר עולה לאוויר, הוא מיד זמין לכל גולש המזין את כתובת ה URL לדפדפן הסלולארי שלו.

יצירת אתר המותאם לשיווק סלולרי עשויה לקחת יותר או פחות זמן מיצירת אפליקציה לסלולר, כתלות במורכבות בפרויקט וביעילות הצוות העובד עליו. גם לתחום של בניית דפים המותאמים לסלולר יש את האתגרים שלו, הנובעים בעיקר ממגוון הגדלים השונים של מסכי הסלולארי. עם זאת, שיקול משמעותי ביותר בהקשר זה הוא – האם האפליקציה אמורה לשרת יותר ממערכת הפעלה אחת או סוג מכשיר סלולארי אחד. במידה וכן, צפו צורך בזמן ומשאבים נוספים לפיתוח בהמשך. באופן כללי, אין דרך פשוטה ואמינה לבנות אפליקציה סלולארית למערכת הפעלה אחת, ואז להמיר אותה לכל המערכות האחרות, במיוחד במקרה והיא מכילה גראפיקה "אינטנסיבית" ועשירה ביישומים שונים.

במקרה של אפליקציות לסלולר נדרשת לעיתים גם תקופה מסוימת בה על האפליקציה לקבל אישור על מנת שתוכל להימכר בחנויות האפליקציות השונות. הדוגמה הבולטת ביותר היא חנויות האפליקציות של אפל, הדורשת מהמפתחים הן תקופת המתנה לצורך אישור האפליקציה, והן תשלום של דמי חברות שנתיים.

 

קרא עוד >

אתר מותאם לסלולר או אפליקציה – מה עדיף?

בעוד מרבית החברות הגדולות והמותגים המוכרים כבר פונים באופן אפקטיבי לקהל לקוחות הסלולארי ההולך וגדל בקצב מסחרר, חברות רבות רק מתחילות לחשוב ולתכנן ברצינות את אסטרטגיית הפנייה לשוק גולשי הסלולאר.

המאמר הבא בוחן כמה מהשיקולים הטכניים והעסקיים המרכזיים בנוגע ליצירת אתרים מותאמים לסלולאר מול יצירתאפליקציה לסלולאר, כך שתוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה והמתאימה ביותר עבור יוזמת הסלולאר הבאה שלכם,כמו גם עבור פנייה לשוק הסלולאר עבור עסקים קיימים.

נתחיל בהגדרות –

אתר המותאם לגלישה סלולרית הוא אתר המותאם לצפייה באמצעות דפדפני הסלולר השונים, על מגוון הגדלים השונים של צגי טלפונים סלולאריים, טאבלטים ומכשירים ניידים אחרים. על פי רוב, אתרים המותאמים לסלולאר הם פשוט גרסה פשוטה יותר של אתר אינטרנט סטאנדרטי המאפשרת חווית גלישה נוחה וחלקה יותר עבור משתמשי הסלולארי, על ידי פרמטרים דוגמת טעינה מהירה יותר של דפים באתר, סידור מחדש של התוכן על מנת להדגיש אלמנטים מסוימים המותאמים ספציפית לגלישה סלולארית ועוד.

לעומת זאת, אפליקציה לסלולר היא למעשה תוכנה הפועלת במערכות הפעלה מסוימות של מכשירים סלולארים, ומורדת ישירות למכשיר על מנת לבצע מספר פונקציות מסוימות. בנוסף, אפליקציות עשויות להיות מיועדות למכשיר ספציפי מסוים (למשל – אפליקציה לאייפון, אפליקציה לאייפד וכד'..).

שיקולים עסקיים

כל פרויקט לסלולארי מציג אתגרים ושיקולים ייחודיים, אך בלי קשר לנסיבות הספציפיות שלכם, ההחלטה בין אתר המותאם לסלולאר לבין יצירת אפליקציה לסלולר אינה אמורה להיות מסובכת או קשה במיוחד. התחילו בהגדרת המטרה של האפליקציה או הרעיון שלכם, ובהגדרת סדרי העדיפויות של השיקולים העסקיים והשיווקיים. לאחר מכן תוכלו לקבוע איזה פתרון יענה בצורה הטובה ביותר על מטרות וצרכים אלו.

מטרות ויעדים

מהי המטרה או היעד המרכזיים של היוזמה הסלולרית אותה אתם שוקלים?נסו להתעלם לרגע מכל שיקול או אלמנט אחר, והתייחסו לשאלה ספציפית זו. אמורה להיות החלטה עסקית מסוימת המניעה את תהליך הפרויקט שלכם.לדוגמה – ייתכן והאתר הקיים שלכם אינו מתמודד בצורה טובה עם כמות הולכת וגוברת של גולשים סלולאריים או שמחלקת השיווק בחברה שלכם מעוניינת באפליקציה מסוימת אשר תאפשר לגולשים להזמין מהאתר באמצעות הסלולארי שלהם.
לא משנה מה המטרה שלכם, התחילו בלהגדיר אותה באופן ברור, ורק לאחר מכן עברו לשלבים אחרים דוגמת תהליך הפיתוח, הפצה וכד'. לא חסרים יזמים המתלהבים מעצם הרעיון ליצור אפליקציה לאייפון שלהם, בלי לדעת בצורה ברורה ומוגדרת מה האפליקציה הזו אמורה לעשות בדיוק.

קהל המשתמשים

הגדירו את קהל המשתמשים הסלולריים הפוטנציאליים עבור הפרויקט שלכם ואת השימושים המסוימים הנפוצים ביותר הצפויים. קחו בחשבון גם את התדירות בה המשתמשים מתחברים (או צפויים להתחבר) לאפליקציה או לאתר שלכם. אפליקציה היא דבר הדורש מהגולשים לגלות אותו, ואז להורידו. נסו לשקול האם אלו הם צעדים שקהל המשתמשים שלכם צפויים לעשות.

קרא עוד >

השפעת הסלולר על קידום אתרים בארץ

בעולם יש 7 מיליארד אנשים, מתוכם 4 מיליארד בעלי טלפונים סלולרי

באפריקה ובמדינות העולם השלישי מדלגים על השימוש ב- PC לטובת שימוש ישיר בטלפונים סלולריים ובגלישה סלולרית.

הפעולה החמישית שאנחנו עושים באמצעות הסלולר היא לדבר- לפני כן אנחנו: גולשים, מסמסים, שולחים מיילים ומנווטים.

שיווק בסלולר

היום- קרוב ל- 25% מהחיפושים מתבצעים באמצעות המובייל. הנתון רלבנטי לכל התחומים. מבדיקות שעשינו בחודש ספטמבר 2012 מצאנו את הפילוחים הבאים:

  • בתחום הקניות כ- 40% מהחיפושים מבוצעים באמצעות סלולר
  • בתחום הרכב30% מהחיפושים מבוצעים באמצעות סלולר
  • בתחום הקעקועים- כ- 50% מהחיפושים מבוצעים באמצעות סלולר.
  • בתחום הניתוחים הפלסטיים כ- 20% מהחיפושים מבוצעים באמצעות סלולר.
  • בתחום האיפור כ- 25% מהחיפושים מבוצעים באמצעות סלולר.

נתונים אלו מובילים אותנו באופן חד משמעי הערכות שונה ולהתאמת אתר האינטרנט שלנו לסלולר. אתר סלולרי הוא אתר בו יכולת הניווט פשטה יותר וידידותית יותר, הכפתורים גדולים יותר ומוכווני פעולה וכל ההתמצאות היא אינטואיטיבית יותר.

אתרים שאינם מותאמים לסלולר יאבדו אחוז ניכר מהגולשים וכפועל יוצא מכך % ניכר מהעסקאות ומהביזנס.

קרא עוד >