קידום אתרים אורגני – כיום הדגש הוא על איכות

קידום אתרים אורגני הפך מאז עלייתו של האינטרנט לתחום מרכזי ורחב היקף. שוק קידום האתרים מגלגל מיליארדי דולרים בשנה בכל רחבי העולם, שכן בתשתית האינטרנט הקיימת כיום, כמה שתהיה גבוה יותר בתוצאות החיפוש עבור ביטויים הרלבאנטיים לאתר שלך, כך הוא ייחשב לאתר מצליח יותר.

במשך מספר שנים התרכז תחום קידום אתרים אורגני בהוספה של כמויות עצומות של מלל ותכנים לאתר המקודם ולאתרים המקושרים אליו, ביצירת קישורים בין האתר לאתרים אחרים וכד'. לאחרונה, ובעקבות שינויים מסוימים הנערכים תכופות באלגוריתמי החיפוש של ענקית החיפוש "גוגל", עובר תחום קידום האתרים שינויים מסוימים. ספציפית, ניתן לומר כי כיום מושם דגש רב יותר על איכות האתר והתוכן המופיע בו, על חשבון נתונים סטטיסטיים דוגמת כמות מילים, חזרה על ביטויי מפתח או מספר הקישורים המפנים אל האתר.

עדיין שמים דגש על התוכן והתשתית הטכני – אחסון אתרים יציב, דומיין אטרקטיבי ועוד

למרות שחלים שינויים מסוימים באלגוריתמי החיפוש, ולכן בשיטות הקידום האתרים בהן נוקטים מרבית המקדמים, עדיין שמים כמובן דגש על אלמנטים בסיסיים ומהותיים לתפקודו השוטף, וקידומו של האתר. כך, אחסון אתרי אינטרנט על גבי שרת איכותי, מהיר ויציב הוא עדיין דבר חשוב ואף קריטי מבחינת האתר המקודם, שכן ללא שרת יציב אשר יבטיח כי האתר פועל ואינו נופל או נתקע לאורך זמן, לא ניתן לקדם אותו בהצלחה. אותו הדבר נכון גם לגבי רכישת דומיין אטרקטיבי, הזנת תכנים רלבאנטיים לאתר וכד'.

אחד השינויים המהותיים של החודשים האחרונים מבחינת אלגוריתמי החיפוש של גוגל הוא כי כיום אחד האלמנטים המשפיעים ביותר על הסדר בו מופיעות תוצאות החיפוש הוא משך הזמן בו נשארו הגולשים באתר זה או אחר, אל מול כמות הכניסות אשר שימשה כמדד הקודם. בעוד קל יחסית לגרום להמוני גולשים להיכנס אל האתר שלכם, במידה ולא ממש אכפת לכם אם הם גם יישארו שם, הרבה יותר קשה לגרום להם להגיע לאתר, וגם להישאר בו לאורך זמן. הדרך היחידה לעשות זאת היא ליצור אתר איכותי, בעל ערך מוסף אמיתי עבור הגולשים. שינוי קטן אך משמעותי זה גורם בבת אחת למיליוני אתרים להתחיל ולשפר מהותית את איכות התוכן המופיע בהם, איכות הקישורים ואיכות החוויה הכוללת והערך המוסף שהם מעניקים לגולשים.

מה משמעות השינוי הזה מבחינת קידום אתרים אורגני ומבחינתם של בעלי אתרים המעוניינים לקדם אותם בהצלחה? כאמור, אם אתם מפעילים אתר איכותי אשר באמת תורם משהו לגולשים, לא השתנה הרבה – המשיכו לשפר ולייעל את האתר שלכם כך שלגולשים תמשיך להיות סיבה טובה להיכנס ולהישאר באתר לאורך זמן, והדבר ימשיך לבוא לכדי ביטוי גם בתוצאות החיפוש. לעומת זאת, אם אתם מפעילים אתרי קידום זולים המלאים בתכנים אשר אינם באמת תורמים שום דבר לגולש, ונמצאים שם אך ורק למטרות קידום, תיאלצו לעבור שינוי עמוק ומשמעותי בדרך העבודה שלכם, ולהתחיל לייצר תכנים איכותיים ורלבאנטיים, ולהעניק לגולשים משהו שהם לא מקבלם במקום אחר. אחרת, הם לא ייכנסו ולא יישארו באתר שלכם לאורך זמן, והוא ייפול בהתאמה בעמודי תוצאות החיפוש למקום נמוך ובלתי רלבאנטי.

 

קרא עוד >

קידום אתרים אורגני – הערכת כדאיות ההוצאה לעסק

חברות ובתי עסק שונים הם גופים המתאפיינים לרוב במגוון הוצאות שונות. כל עסק באשר הוא, מהרגע בו הוא עובר גודל והיקף פעילות מסוים, מחויב במגוון הוצאות שונות, החל מהעסקת בעלי תפקידים שונים (סמנכ"ל כספים, מזכירה, חשב שכר וכד') ועד רכישת ציוד משרדי בהיקפים משמעותיים,שכירת ספקים חיצוניים למגוון ייעודים ועוד.

אחת ההוצאות המאפיינת כיום כל עסק בינוני וגדול, כמו גם אינספור עסקים קטנים הנמצאים בתחילת דרכם, היא הוצאה על שיווק דיגיטלי בכלל ועל קידום אתרי אינטרנט בפרט. קידום אתרים אורגני הפך במרוצת השנים האחרונות לתחום נפוץ אליו מודע כל מנהל ובעל עסק, וחשיבותו הרבה הופכת אותו להוצאה הכרחית עבור מרבית העסקים. עבור מנהלי עסקים רציונאליים, חשוב לבצע הערכת כדאיות עבור ההוצאה החודשית בגין קידום אתרי אינטרנט. הערכה זו תבטיח תפוקה מקסימאלית מבחינת קידום האתר והמערך השיווקי של העסק, ביחס להוצאה.

הערכת תרומת אתר האינטרנט לפעילות העסקית – כמה שווה לנו קידום אתרים אורגני?

ההוצאה החודשית של בית העסק שלנו בגין שיווק דיגיטלי בתחום של קידום אתרי אינטרנט דומה במובן מסוים לכל שאר ההוצאות – מנהל טוב לא ימשיך להוציא מכספי החברה על שרות, מוצר או בעל מקצוע אשר הוא אינו יודע מהי תרומתו השוטפת לעסק. הדבר נכון הן לגבי העסקת עובדים בתפקידים שונים (בין אם מדובר בעובד זוטר בפס הייצור במפעל או בחשב שכר בכיר, על מנהל העסק להעריך באופן שוטף את תרומת העובד וכך להצדיק את תשלום המשכורת) והן עבור קניות מספקים שונים, כמו גם כל הוצאה אחרת.

לכן, בבואנו לנסות ולהעריך את ההוצאה החודשים בגין קידום אורגני, והאם היא מוצדקת (או מספיקה) מבחינת העסק, עלינו לנסות ולנתח את תרומת אתר האינטרנט לעסק שלנו. אתר האינטרנט של העסק משחק תפקיד מעט שונה בעסקים שונים, כאשר בחלקם מדובר בחלק מרכזי ומהותי יותר, ובחלקם באמצעי שיווקי גרידא. על מנהל העסק לנסות ולהעריך בשלב ראשון את תפקידו של אתר האינטרנט בפעילות השוטפת של העסק, ועד כמה הוא מצליח לחשוף את העסק לשוק בו הוא פועל, ולהשיג לקוחות חדשים כאמצעי שיווק יעיל.

כמובן שבמסגרת ניתוח כדאיות ההוצאה על קידום אתרים אורגני יש לקחת בחשבון את הצלחת הקידום (האם האתר שלכם אכן מופיע במקומות ראשונים ומרכזיים במסגרת תוצאות החיפוש עבור המונחים הרלבאנטיים), אך בואו נצא מתוך נקודת הנחה כי הקידום מצליח ואתם מקבלים את מה ששילמתם עבורו. עדיין נותרת פתוחה השאלה – האם אנחנו משלמים יותר מדי עבור קידום האתר או האם פחות מדי? האם אנחנו יכולים לחסוך משהו בהוצאה זו או שמא שווה לנו להגדיל אותה ואת היקף הקידום?

על מנת להגיע לנתונים מדויקים, כדאי להיוועץ במקדם האתרים שלכם, ולהשיג נתונים סטטיסטיים בדבר האתר שלכם – כמה גולשים נכנסים לאתר מדי יום ומדי חודש? כמה זמן הם נשארים באתר שלכם? כמה מהם מזמינים מהמוצר או השירות שאתם משווקים לאחר שביקרו באתר וכד'.

בסיכומו של דבר, כפי שכל סמנכ"ל כספים או איש שיווק טוב יודע, אין תחליף למערך שיווק מוצלח. השיווק כיום נעשה יותר ויותר באמצעות האינטרנט, ולכן סביר מאוד להניח כי לא משנה איזה עסק יש לכם – אתר האינטרנט שלו משחק תפקיד מהותי בפעילותו השוטפת. לכן חשוב לבצע הערכה זו במהרה, ולקבוע האם אתם משלמים יותר מדי עבור קידום אתרים, או לחילופין – האם כדאי להגדיל את ההוצאה ומערך הקידום, וכך להרחיב את פעילות העסק.

 

קרא עוד >

תהפוכות ושינויים והאתר שורד ומתקדם

כל פעם שמנוע החיפוש מכריז על שינוי באלגוריתמים, ישנם לא מעט אתרים המקודמים באופן מקצועי שנפגעים מהשינויים ויורדים משמעותית בדירוג בביטויים בהם מקודמים או אפילו מוסרים באופן מוחלט מהאינדקס של מנוע החיפוש. ואמנם, לא מדובר באופן גורף בכל האתרים מאחר ואלו המקודמים באופן מקצועי, חכם ועקבי, יוכלו ליהנות מהשינויים ולעלות בדירוג לאחר ש"הוכיחו" כי אכן ראויים להופיע במיקומים גבוהים בביטויים מסוימים. על מנת אכן להשיג תוצאות מסוג אלה, חשוב להקפיד על מהלכי קידום הדרגתיים שפועלים במספר מישורים ומאפשרים קידום אתרי אינטרנט טבעי ככל הניתן, כולל מערך קישורים איכותי והימנעות מקידום יתר של האתר, שמציג תמונה כפויה ולא טבעית עבור מנוע החיפוש.

גיוון מילות מפתח ליצירת פעילות קידום טבעית

למרות הפיתוי להשקיע את כל תקציב הפרסום במילות המפתח שנראות הכדאיות ביותר לקידום מבחינת נפחי החיפוש שמפתחים בחשיפה משמעותית לאתר, חשוב לקדם מילים אלו לצד הוצאת קישורים לביטויים מגוונות באותו ההקשר בהטיות יחד/ רבים/ מילים נרדפות וזנב ארוך. המטרה היא ליצור מערך קישורים שיציג פעילות קידום טבעית ככל הניתן, כאשר השימוש במילים אלו לא יהיה רק במסגרת הקישורים הנכנסים לאתר אלא גם ייעשה בהם שימוש במסגרת תכני האתר השוני, כולל בקישורים פנימיים ובתגיות ה- Title, Description, alt text וכותרות h1. שימוש במילים לגיוון עשוי במרבית המקרים לתרום משמעותית לקידום מילות המפתח המרכזיות ולהציב אותן בדירוגים גבוהים לאורך זמן וזאת לעומת שימוש עקבי בכמות קישורים נכנסים משמעותית לכל מילת מפתח כפי שהיא ושימוש במילה זו במסגרת כל הפרמטרים שצוינו לעיל.

תוכן איכותי באתר – עובדה בשטח ולא קלישאה

מזה תקופה ארוכה שדובר ומדובר על חשיבות שימוש בתוכן איכותי באתר שהרי זה נועד בראש ובראשונה עבור קהל הגולשים המגיע לאתר ולא עבור מנועי החיפוש. ובכל זאת אין מדובר בקלישאה, במיוחד כיום, כאשר אופטימיזציית יתר של תוכן האתר פוגעת בקידומו ובהחלט שלא תורמת לקידום האתר. הדבר בא לידי ביטוי בצפיפות גבוהה ולא טבעית של מילת מפתח בדף האתר, כולל ציונה באופן כפוי בתגי הדף השונים (למשל שיבוץ המילה וילונות בכל משפט בדף במסגרת מאמר המתייחס על בחירת וילונות לסלון, דבר שאינו מתקבל בהבנה לא על ידי הגולשים ולא על ידי מנועי החיפוש). כמו כן, גם קישורים פנימיים באתר נדרשים להיות מגוונים ולא רק לכלול את אלה המתייחסים למילות המפתח שנבחרו, כמו גם הוצאת קישורים חיצוניים לאתרים רלוונטיים איכותיים בהקשר רלוונטי כך שאכן יהוו ערך מוסף עבור הגולש ולא במסגרת החלפות קישורים שיוצרת קישורים לאתרים שאינם באותו תחום ובהקשר לא טבעי ולא תמיד הגיוני. שימוש בתוכן דל ולא איכותי באתר כמו גם פעילות קידום במינון מוגבר יתר על המידה יכולים לפגוע משמעותית באתר כך שעל מימד האיכות אין מתפשרים בכל שלב שהוא בהליך קידום האתר בגוגל.

קרא עוד >

מה משפיע על מיקומו של אתר בגוגל?

גוגל, גוגל, גוגל….אין כמעט בעל עסק שלא חולם על מנוע החיפוש הזה בלילה ומקווה להגיע למקום הראשון בגוגל בתחום התמחות העסק שלו. כדי שזה יקרה נדרשת מעורבות מקצועית ורצינית של חברת קידום אורגני , שתגרום אכן לחלום הזה להתממש הלכה למעשה. חברות אלו חייבות להיות עם האצבע על הדופק, כדי לנסות ולהבין מה הדרישות העדכניות ביותר של גוגל בכל רגע נתון.

האמת היא, שלא כולם יודעים, אך מנוע החיפוש הפופולארי, גוגל, לא נוטה לפרסם הנחיות או הוראות רבות מידי לבוני ומקדמי אתרים, והאמת היא שאף אחד לא יודע בדיוק איך אתרים מדורגים, האלגוריתם המדויק הוא סוד שמור וכולל מאות פרמטרים המשפיעים על דירוג האתר. יחד עם זאת, מעט ההנחיות שכן מפורסמות בשילוב עם ניסיון של מקדמי אתרים מאפשר התאמה של האתר לדרישות מנוע החיפוש באופן יעיל ביותר. כך למשל, אנו יודעים כי אחסון אתרים איכותי, זמין ומקומי יסייע בקידום האתר וכך גם דומיין מתאים עם סיומת מתאימה, איכות התוכן באתר, המבנה שלו והנוכחות שלו ברשת, קרי: באתרים אחרים רלבנטים ומשמעותיים או ברשתות חברתיות.

רלוונטיות האתר לחיפוש

בראש ובראשונה, גוגל שואף לספק לגולשים תוצאות חיפוש רלוונטיות למילת החיפוש שלהם. כך למשל, אם נקיש "מילקי" בגוגל לא נקבל כמובן אתרים העוסקים בהנהלת חשבונות. מילות החיפוש כאן הן קריטיות, הן אלו שמכוונות את גוגל ועוזרות לו להבין האם אתר כזה או אחר אכן שייך לקטגוריה. רלוונטיות כוללת גם את שמו של הדומיין, דומיין בשם עורך-דין.קום למשל, ידורג למילת החיפוש "עורך דין" ולא "ספרית".

איכות התוכן

גוגל אוהב תוכן איכותי, הרבה תוכן איכותי– ככל שאתר עשיר יותר בתוכן איכותי, מעניין לגולשים, מעמיק ומעודן כך גוגל ידרג אותו במיקום גבוה יותר. אלגוריתם החיפוש של גוגל משתנה ומשתפר כל הזמן ומנוע החיפוש יודע לזהות טוב יותר תוכן איכותי מול תוכן שאינו איכותי למשל תוכן שכתוב בשפה קלוקלת, עם שגיאות, תוכן שקשה לקריאה (לא מחולק לפסקאות למשל) וכן הלאה. פרמטר שמאוד עוזר לנו במדידת תוכן איכותי הוא: "אחוז הנטישה", נתון אותו מקבלים מגוגל אנליטיקס ומצביע על איכות התוכן ע"י מדידת הזמן שנשאר הגולש באתר, ככל שהמידע באתר רלבנטי לו יותר ומעניין אותו יותר כך אחוז הנטישה יהיה נמוך יותר.

מבנה האתר ואחסון

מבנה האתר הן הוויזואלי והן ברמת הקוד משפיע רבות על מיקומו בתוצאות החיפוש. גוגל ידרג אתר שנוח לגולשים, ידידותי, זמין וקל לשימוש במיקום גבוה יותר, אתרים מיושנים ולא נוחים לא ימצאו את עצמם בדירוג גבוה. כמו כן, מבנה הקוד של האתר גם הוא חשוב מאוד, ככל שהקוד פשוט יותר וקל יותר למנוע החיפוש לקרוא אותו כך הוא ידורג במיקום גבוה יותר. אחסון אתרים גם הוא חשוב ביותר. אתר שנופל לעיתים קרובות או שזמן טעינת עמודי האתר אורך זמן רב לא ידורג במיקום גבוה, היות וגוגל רוצה שהאתרים המדורגים ראשונים יתנו לגולש מענה מהיר, זמין ומיידי.

 

קרא עוד >

קידום אתרים אורגני ב- 60 שניות ודי

לא מעט נאמר על קידום אתרי אינטרנט, במיוחד בשנים האחרונות, כשהתחום תפס תאוצה ויותר יותר עסקים הבינו כי "אם אתה לא שם אתה לא קיים" וכדי להיות קיים צריך להיעזר בשירותיה של חברת קידום אתרים מקצועית. ובכל זאת, לצד חברות הקידום שמציעות שירותי קידום "בזק", ומשתמשות בשיטות קידום "שחורות", שאולי מביאות תוצאות מהירות אך לטווח קצר מאוד ולסיום בו האתר עף באופן מוחלט מתוצאות החיפוש, פועלות חברות קידום מקצועיות, העושות שימוש בשיטות קידום חכמות ועקביות, תוך הבנת כל הגורמים הלוקחים חלק. להלן מידע ב- 60 שניות על קידום אתרים אורגני, שתוצאותיו עמידות לאורך זמן, גם לאחר עדכוני אלגוריתמים שמשנים את חוקי המשחק והופכים את המשימה להרבה יותר מאתגרת:

מחקר, אופטימיזציה ומה שביניהם

הליך קידום אתרים אורגני מתחיל במחקר מילים מקיף ומקצועי הכולל בחינת כל המילים הפוטנציאליות לקידום עבור אתר הלקוח, בהתאם לשירותים ולמוצרים שמציע באתר. בסיום מחקר מילות המפתח, ניתן יהיה להגיע לתובנות והמלצות לגבי מילות מפתח לקידום אורגני. לאחר הבחירה הסופית, מגיע שלב התאמת תכני האתר, לרבות הטקסט, הכותרות, הקישורים, התמונות ופוטר האתר בהתאם למילים שנבחרו. בשלב זה חשוב לבצע אופטימיזציית תוכן חכמה הכוללת שיבוץ מילות המפתח בדפי האתר בצורה חכמה וטבעית הן עבור הגולש הממוצע והן עבור מנועי החיפוש. למשל, במקרה בו יש למקד דף באתר בביטוי קניון הנגב או למשל הרצליה אאוטלט, חשוב לא להגזים במינונים ולא ליצור מסמך הכולל את מילת המפתח בתחילת כל משפט. במקביל, חשוב לבחון את מבנה האתר, לאתר ליקויים מבניים ולהעביר מסמך המלצות מקיף שבסיומו מבנה האתר יהיה פתוח ותקין עבור מנוע החיפוש.

קידום במינון המתאים

למרות הפיתוי, יש להימנע מקידום יתר ולקחת בחשבון שכל הפעולות נדרשות להתבצע במינון המתאים ובצורה טבעית. כמות הקישורים המוקצבת לכל מילת מפתח נדרשת להיות ריאלית ובהתאם לתחום ולמידת התחרותיות בו. כמו כן, חשוב לעשות שימוש במילים לגיוון על מנת ליצור פעילות קידום טבעית ככל הניתן ולייצר קישורים נכנסים מביטויים מקורבים לביטויים אותם מקדמים, כולל הטיית יחיד/ רבים, מילים נרדפות, ביטויי זנב ארוך וכיוצא בזה. מבחינת תכני האתר, חשוב לא להגזים עם צפיפות מילות המפתח בדפים הרלוונטיים ולקחת בחשבון כי בראש ובראשונה, תוכן האתר נדרש להיות איכותי עבור הגולש ולא מאולץ או כזה שברור לכולם כי מדובר בתוכן למטרת קידום גרידה ולא באמת כזה שמקנה ערך מוסף ועניין עבור הגולשים. תכנים מהסוג לא ישרתו את המטרה מאחר ואחוז הנטישה שלהם יהיה ככל הנראה גבוה במיוחד, דבר שבסופו של דבר פוגע בדירוג האתר ובאיכות שלו.

יש לזכור כי כל דבר שהוא קיצוני אינו טוב: לא קידום אתר מאסיבי ואגרסיבי מדי כמו גם לא קידום אתר שהוא פאסיבי מדי, כמו בכל תחום גם כאן- מומלץ למצוא את האמצע.

קרא עוד >

השפעת הקופירייטר על קידום אתרים

קידום אתרים כבר מזמן הפך למילה נרדפת להצלחה של עסק ולהגדלת הרווחים ממנו. אין זה סוד כי אתר המקודם במנועי החיפוש, ובראשם גוגל, לפני אתרים מתחרים מתחומו – חשוף ליותר קהלים שיגיעו אליו לפני שיגיעו לאתרים המתחרים. זו הסיבה שכיום בעלי עסקים רבים משקיעים רבות בנושא קידום האתרים שלהם, ומוכנים לשאת בהוצאות הכספיות הכרוכות בקידום אתרים באופן שוטף.

בתהליך של קידום אתרים אורגני יש כמובן חלק שהוא טכני למדי – שיבוץ נכון של מילות מפתח, אופטימיזציה של קוד האתר, בניה נכונה לפי מפת האתר, וכיו"ב. אולם, לקידום האתר שלכם יש גם חלקים שהם דווקא מאד יצירתיים, ומאד לא טכניים. מדובר על שיתופי פעולה יצירתיים, נוכחות במקומות יצירתיים וחדשים ברשת והצורה והדרך שבה התוכן נכתב, הכותרות של האתר, הסלוגן והלוגו של האתר, קרי: איכות הקופירייטינג באתר.

חשיבות הקופירייטינג בקידום אתרי אינטרנט

לקופירייטינג חשיבות גדולה מאוד לקידום אורגני. איכות התוכן והעניין שהגולש מוצא באתר הם קריטיים להשארת הגולש באתר ואף בסיוע בתהליך המכירה עצמו על ידי יצירת מסרים שיווקיים ומוכרים. בל נשכח כי המטרה המרכזית של כל אתר היא הגדלת מכירות, אין לנו עניין בהבאת גולשים שאינם רלבנטים ושהסיכוי שכניסתם לאתר תוביל לביצוע עסקה קטן. כאשר קידום אתרי אינטרנט מתבצע בשילוב שירותי קופירייטינג מקצועיים – ניתן להגיע למקסימום התוצאות. הגולשים יודעים כמובן לזהות מראש תכנים שהם איכותיים יותר, ולכן ייכנסו לאתר בתדירות גבוהה יותר.

אז למי אפשר לפנות?

חשוב מאד כמובן ליצור קשר עם חברת קידום אתרים, אך חשוב לוודא מי נמצא בצוות שלה – האם יש בצוות שלה קופירייטר פעיל או האם יש קופירייטר שהחברה עובדת איתו, סומכת עליו וממליצה עליו?! במידה והתשובה היא חיובית – אזי אתם זוכים לקבל קידום אתרים איכותי בשילוב קופירייטינג שיסייע בהשארת הגולשים באתר ובהגדלת המכירות.

זכרו, תוכן האתר הוא כיום אחד הפרמטרים החשובים בקידום. מומלץ מאוד לא להתפשר בעניין התוכן, לשכור שירותי קופירייטינג מקצועיים ולדאוג שהתכנים יהיו שיווקיים, מוכרים וישדרו בדיוק את המסר אותו ברצונכם להעביר לגולשים באתרכם.

קרא עוד >