קידום אתרים מקצועי ומבטיח

לאור חשיבות הימצאות עסקים מכל סוג שהוא בזירת האינטרנט ואמיתות המשפט "אם אתה לא שם אתה לא קיים", עסקים רבים בוחרים להיעזר בחברות קידום אתרים מקצועיות שיהיו ממונות על מלאכת קידום האתר במנועי החיפוש והבאתו לדירוגים גבוהים בביטויים רלוונטיים לו. מדובר במלאכה מקצועית, תוך מחשבה תחילה ולאורך זמן. בשונה מקמפיינים ממומנים, אז כל עוד המודעה באוויר, אתה מופיע בדירוג גבוה, בקידום אתרים אורגני יש צורך מתמיד "להוכיח זכאות" להופיע גבוה בביטויים מסוימים בהם אתר העסק אכן מספק מענה הולם עבור הגולשים שחיפשו מידע או לרכוש מוצר/ שירות מסוימים. מה זה אם כן קידום אתרים מקצועי ומבטיח שמאפשר לאתר העסק לכבוש את הפסגה ולהגדיל את חשיפתו, את כמות הכניסות ואת הרווחים מהאתר?

המקום שהכי טוב להיות בו

אחד השלבים הראשונים בהליך קידום אתרים אורגני מתייחס לביצוע מחקר מילות מפתח, כלי יעיל וחיוני שמשמש את הלקוח לאורך כל הליך הקידום. מעבר לעובדה שמדובר בכלי שמאפשר לקבל החלטות לגבי הביטויים לקדם בהם את אתר הלקוח, כלומר, המקומות בהם כדאי להשקיע בפעילות הקידום, מדובר בכלי שמאפשר לדעת באילו ביטויים למקד קטגוריות ודפים פנימיים מכל סוג שהוא באתר. למשל עסק שמציע עסקאות ליסינג פרטי יוכל לדעת האם כדאי לקדם את הקטגוריה המתייחסת למכירת רכבים מסוג יונדאי או דווקא לבחור ברכבים מסוג אחר. מחקר מילות מפתח בוחן מכלול ביטויים פוטנציאליים לתחום אתר העסק,לשירותים/ מוצרים שמציע באתר בהתאם לייעודו, כאשר לגבי כל אחד ואחד מהביטויים נבחנת ה"כדאיות" לקדמו. המסקנות המתקבלות במחקר אינן מתבססות אך ורק על נפחי החיפוש של כל ביטוי ובחירת ביטויים בעלי נפחי החיפושים המשמעותיים ביותר, בהם יש פוטנציאל לכניסות מרובות, אלא מסתמך על מכלול פרמטרים כדוגמת מדד רלבנטיות הביטוי (האם מדובר בתוצאות חיפוש שהינן ממוקדות ומספקות מענה עבור הגולש כך שיימצא את שחיפש ולא ייצא מהחיפוש כפי שנכנס), בחינת איכות המתחרים (או עד כמה המתחרים על המקום הראשון אכן מהווים תחרות גבוהה והאם במסגרת תקציב הקידום אכן ניתן להגיע לדירוג גבוה מהם) ופרמטרים נבחרים אחרים. במרבית המקרים יש צורך בעריכת מחקר מילות מפתח בתחילת הליך הקידום באופן חד פעמי אלא אם הוחלט בשלב שהוא להגדיל את מכלול המוצרים והשירותים שמוצעים ויש צורך במחקר מילים נוסף הבוחן את הביטויים הרלוונטיים להמשך הקידום.

נראות מול מנועי החיפוש

אמנם חשוב שאתר העסק יהיה מושך וידידותי לשימוש על ידי הגולש הממוצע, יש לקחת בחשבון כי האופן בו הגולש רואה את האתר נפרד מהאופן בו רואה אותו מנוע החיפוש. במסגרת העותק השמור של כל דף ודף באתר ניתן לחזות כיצד נראה הדף בעיני גוגל והאם אכן הינו בינוי בצורה שנראית היטב בעיני מנוע החיפוש. באמצעות עריכת מסמך אופטימיזציית מבנה, המאתר ליקויים במבנה האתר במטרה להמליץ על תיקון הליקויים על מנת שהאתר אכן יהיה בנוי בצורה האופטימאלית ביותר. מסמך זה כולל בחינת לא מעט פרמטרים מסוגים שונים, כולל התייחסות לתגי מטה, קישורים שבורים, הכפלות תוכן מסוגים שונים, הפניות קבועות מול זמניות, תקינות קישורים (רלטיביים מול אבסולוטיים), כותרות h1, תגי alt text, גלישה לאתר ללא WWW ועוד ועוד. אתר שכולל הכפלות תוכן, קישורים שבורים, תגיות חסרות או זהות, קישורים לא תקינים וכן הלאה, יתקשה לכבוש את הפסגה, במיוחד כשמדובר בביטויים תחרותיים ולכן יישום ההמלצות חיוני לצורך הליך קידום יעיל.

קרא עוד >

מה השתנה בתחום קידום אתרי אינטרנט?


אתם מפעילים עסק, ורוצים לקדם את האתר שלכם בצורה הטובה ביותר. באופן טבעי, אתם פונים אל חברות שונות שעוסקות בתחום של שיווק דיגיטלי וקידום אתרי אינטרנט, ששואלות אתכם תמיד – איזה דומיין רכשתם, איזו חברת אחסון אתרים בחרתם, כמה מאמרים כתבתם, יש לכם מחקר מילות מפתח, מי קהלי היעד שלכם, מי המתחרים וכיו"ב.

אתם צריכים להבין, כי תחום קידום האתרים הוא תחום דינמי שמתחדש בלי הפסקה. מדוע התחום משתנה בכל רגע? ראשית, כי האינטרנט הוא ביסודו סביבה דינמית ומאד לא שמרנית. שנית, גוגל לא רוצה שמישהו "יפצח" את הקוד שלו, ולכן הוא דואג בכל פעם לערוך שינויים דרסטיים בתחום. מעבר לכך – כולם היום כבר מבינים את העקרונות הבסיסיים של קידום אתרים, כך שנדרשת יצירתיות בכדי לגבור על המתחרים.

לא רק בחירה של אחסון אתרים

אין ספק שהבחירות המסורתיות של חברת אחסון אתרים, קניית דומיין מתאים, וחקר מילות המפתח הם עדיין תהליכים שכדאי וראוי לבצע, אבל יש עוד תהליך מרכזי מאד שחשוב לשים אליו לב, והיום הוא תופס נתח משמעותי במיוחד – מדובר בעצם על שמירת קשר ברמה היומית אל מול הלקוחות שלכם בעיקר באמצעות הרשתות החברתיות. במילים אחרות – לא מספיק להכניס מאמרים רלוונטיים, חשוב ליצור תכנים קטנים, חכמים ושיווקיים שבכל יום יחדשו דבר מה ולדאוג לשתף אותם ברשת: פייסבוק, טוויטר, בלוגים, יוטיוב, אתרי הצבעות למיניהם ועוד.

אופציה טובה לדאוג היום לעדכון אל מול הגולשים, היא כתיבה של בלוג מקצועי. הבלוג יכול להיות מטעמכם, או כביכול מטעם אנשים אחרים הקשורים לעסק שלכם. על הבלוגים יש כמובן אפשרות לגולשים להגיב – ואתם תוכלו להגיב בחזרה. כך אפשר לשמור על קשר וגם ליצור תוכן איכותי, ואפילו לקדם מילות מפתח.

המעורבות הגבוהה שלכם

בשורה התחתונה, מבחינת הפעולות שנדרשות מכם, אפשר להסיק שתי מסקנות עיקריות מהמאמר הזה. הראשונה – שחשוב ליצור קשר עם חברת קידום אתרים שתוכל לעזור לכם ביצירת התוכן האיכותי ברמה היומית. המסקנה השנייה היא, שעליכם להיות מעורבים יותר בתהליך השיווק הדיגיטלי וקידום האתר, משום שבסופו של דבר מקור הידע לתכנים הוא אתם עצמכם. בחירה נכונה של חברת קידום אתרים אורגנית לצד מעורבות גבוהה שלכם – תניב לכם תוצאות איכותיות.

קרא עוד >

קידום אתרי אינטרנט בתקופת מיתון

במהלך השנים האחרונות, עוברות כלכלות העולם כולן, ובכללן גם כלכלת ישראל, טלטלות חזקות ובלתי פוסקות. המשבר הכלכלי הגדול של סוף שנת 2008 עדיין נותן אותותיו, הבעיות בכלכלת האיחוד האירופי חמורות יותר מאשר בעבר, ובעלי עסקים בכל מקום בעולם המערבי נזהרים ומקווים שבעתיד הקרוב המצב יחל להשתפר. למרות שהמצב כיום אינו גרוע כמו שהוא היה בסוף שנת 2008, הוא עדיין רחוק מלהיות אידיאלי, מה שמצריך מבעלי עסקים גדולים כקטנים לנהוג ביתר זהירות ולנסות ולהסתגל למצב הקיים, בין היתר על ידי ביצוע שינויים והתאמות בעסק שלהם.

במיוחד בתקופת מיתון קידום אורגני נמצאת כאופציה הכלכלית ביותר והמשתלמת ביותר לפרסום ושיווק המוצרים והשירותים ללקוחות. התקציב הדרוש לצורך קידום אתרי אינטרנט נמוך בהרבה מהתקציב הדרוש לפרסום בטלוויזיה, פרסום עמוד בעיתון, אפילו רבע עמוד במקומון ואף נמוך מפרסום ברדיו ובשלטי חוצות. זאת למרות שהישראלי הממוצע מבלה הרבה יותר שעות ביום מול האינטרנט מאשר מול כל אמצעי מדיה אחר: רדיו, טלוויזיה, שלטי חוצות או עיתון.

בישראל של שנת 2011 הרבה יותר משתלם להשקיע את התקציב בשיווק דיגיטלי בכלל, וקידום אתרי אינטרנט בפרט על פני השקעת תקציב גדול פי כמה בכל אמצעי מדיה אחר.

תחשבו על זה- גם התמורה ויחסי ההמרה כתוצאה מלקוח שהגיע דרך חיפוש בגוגל הם הרבה יותר גבוהים: לקוח שהגיע באמצעות חיפוש בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר מגיע לאתר שלכם בזמן שחיפש את המוצר או השירות שלכם, הוא לא דפדף להנאתו בעיתון ובמקרה פגש מודעה שלכם, הוא לא צפה בתוכנית ריאליטי בטלוויזיה ובמקרה נשאר לצפות בפרסומות במקום ללכת להכין קפה או לראות אם הילד מכוסה, הוא חיפש את השירות שאתם מספקים בגוגל ואתם – הופעתם שם כדי לספק לו אותו.

הכנת האתר לקידום מבעוד מועד

אז סיכמנו כבר והוכחנו כי אמצעי השיווק של קידום אתרי אינטרנט הינו הכלכלי והמשתלם ביותר בזמן מיתון, אך גם כאן ניתן לבצע התאמות למצב ואף לחסוך יותר בבואנו להעמיד את כל התשתית לקידום: דומיין, אתר אינטרנט ואחסון אתרים.
אז אילו התאמות ניתן לבצע בתחום של קידום אתרי אינטרנט מבחינת עסקים שונים המעוניינים לחסוך כסף ולצמצם בהוצאות?

דרך אחת לחסוך בהוצאות על קידום אתרים אורגני היא על ידי הכנת האתר מבעוד מועד לקידומו העתידי. כך, כאשר אנחנו מקימים אתר חדש, חשוב להקפיד על רכישת דומיין אטרקטיבי , על רכישת שירות אחסון אתרים איכותי על גבי שרת חזק ויציב, על בניית האתר באופן המותאם לקידום, עם אופטימיזציה המתאימה מראש עבור מנועי החיפוש וכד'. הקפדה על כל הפעולות הללו מבעוד מועד תהפוך את מלאכת הקידום לקלה הרבה יותר בהמשך הדרך, וכך גם לחסכונית יותר בהוצאות.

דרך נוספת לחסוך בהוצאות על קידום בגוגל היא להתחיל לעשות חלק מהעבודה בעצמכם. שיווק דיגיטלי מקצועי הכולל שיווק ויראלי ברשתות החברתיות, רישום באינדקסים של בעלי עסקים ועוד כהנה וכהנה פעולות שונות אותן ניתן לעשות לבד ויכולות לתרום בקידום האתר. עם זאת, יש להיזהר לא לקחת על עצמכם יותר מדי, וגם את מה שאתם כן לוקחים על עצמכם, כדאי לעשות בתיאום עם מקדם האתרים המקצועי שלכם – חשוב שהוא יבקר אחר מה שאתם עושים ויוודא כי אתם לא פוגעים בקידום האתר, במקום לסייע לו (קל מאוד לעשות את זה ברגע שלא ממש מבינים בקידום…).

אחרי שביצעתם את כל ההתאמות הללו, קיצצתם בצינורות השיווק במדיות השונות והפנתם את כל כוחכם ומרצכם בקידום אתרים מקצועי ונכון סיכוי גבוה מאוד שתשרדו את המיתון עם הוצאות שיווק נמוכות יחסית והכנסות גבוהות גם יחסית כדי לעבור את תקופת המיתון הקשה.

קרא עוד >

שלבים במעבר לאתר חדש

מדי פעם בפעם אנחנו נדרשים לשדרוג ושיפור אתר האינטרנט שלנו, כאשר הכוונה יכולה להיות לאתר האינטרנט הפרטי שהקמנו לשם מטרה זו או אחרת, אתר האינטרנט של החברה שלנו או של כל ארגון לצורך העניין, או כל אתר אחר. מדי פעם אותו שדרוג מביא להקמת אתר חדש לחלוטין, ומעבר אליו מן האתר הישן שלנו.

כאשר אנחנו מחליטים לעבור לאתר חדש, עלינו לעשות זאת באופן מדורג ומושכל, על מנת שלא לפגוע בעבודת האתר. אתר אינטרנט שבוצעה בו כבר עבודת קידום אתרים אורגני והוא מופיע בתוצאות החיפוש של גוגל במיקומים טובים תודות לעבודת קידום אתרי אינטרנט שמבוצעת בצורה מקצועית ומוקפדת יש לשים לב לכמה כללים חשובים ביותר, ביניהם הקפדה על הפניות נכונות ומדויקות בין עמודי האתר השונים, שמירה על תגי מטה נכונים, הקפדה על כך שהאתר יישאר באוויר בזמן ההעברה, שימוש נכון בכתובות 404 ידידותיות ועוד.

ובכן, כיצד כדאי לעשות את המעבר הזה?

בניית אתרי אינטרנט ומה עושים לפני מה – עוברים לאתר חדש

בתור התחלה, עם החלטתנו לעבור לאתר אינטרנט חדש, כדאי שנשב ונחליט בדיוק מה אנחנו הולכים לעשות – האם אנחנו מעבירים את הכל לשרת חדש ומקימים אתר חדש לחלוטין? במקרה כזה, ייתכן ונדרש לקנות דומיין חדש, למצוא שרת חדש לאחסון ובעצם להקים את האתר מאפס, כאילו לא היה קיים מעולם. אין זה בהכרח תהליך כל כך מסובך, אך כדאי להחליט מראש אם הולכים על כל החבילה הזו, שכן במקרה זה ישנה עבודה רבה לעשות עוד בטרם המעבר עצמו – עדיף לשכור מומחה כזה או אחר בתחום של בניית אתרי אינטרנט, אשר יבנה עבורכם את האתר מאפס, ועל פי הדרישות הייחודיות שלכם ושל מומחה לקידום אתרי אינטרנט שילווה את הבנייה ויעביר את המלצותיו. רק לאחר שהאתר החדש נבנה, קניתם דומיין ומצאתם שרת לאחסן אותו, רק אז תוכלו להעלות אותו לאוויר. כמובן שהורדת האתר הישן תתבצע רק לאחר שהאתר החדש עלה לאוויר, כאשר מומלץ בחום לעשות הפניה אוטומאטית מהאתר הישן אל החדש, כך שגוגל יזכור את היסטוריית הקידום של האתר שלכם: את הוותק, את הקישורים הנכנסים, תדירות עדכון האתר וציון ה- PR שגוגל נתן לאתר ערב ההעברה ובנוסף מי שמחפש אתכם בכל דרך שהיא לא יתקשה למצוא את האתר שלכם בכתובתו החדשה.

זוהי אינה האפשרות היחידה. ניתן לעבור לאתר חדש ושונה רק עיצובית, אך כזה המבוסס על האתר הישן. זה יכול להיות אפילו אותו אתר בפועל, לאחר שעבר שיפוץ מאסיבי אשר מעניק לו מראה חדש לחלוטין. כך, תוכלו לחסוך בעלויות מסוימות, כמו גם בזמן העבודה וההכנה שלפני העלתו לאוויר. שיפוץ האתר הישן יכול להפוך אותו בפועל לחדש, אך עם האפשרות לחסוך בזמן, כסף ועבודה, למשל על קניית דומיין חדש, מציאת שטח אחסון חדש או תכנות של רבים מן הדפים, אשר לפחות חלקם יוכלו להישאר במתכונת הישנה. כמובן שכדאי לראות מהו ההבדל בין כמות העבודה במקרה זה לבין העבודה במקרה של הקמת אתר חדש מאפס, ולבחון האם זה משתלם לגופו של עניין. גם במקרה של שינויים עיצוביים מומלץ לעדכן ולערב את מקדם האתרים במהלך שכן יכולים להיות שינויים עיצוביים שישפיעו על הקידום בדוגמת חסמי סריקה למיניהם.

בכל מקרה ומה שלא עושים, כדאי להשאיר את האתר הישן לפעול כרגיל כל עוד אתם לא מוכנים להעלות את האתר החדש. הדבר הגרוע ביותר עבור כל ארגון באשר הוא זה לפעול ללא אתר אינטרנט בכלל, גם כלפי הגולשים וגם כלפי מנועי החיפוש הסורקים את האתר תכופות וכדאי מאוד שבזמן הסריקה האתר יהיה באוויר.

עדיף כבר אתר ישן ומקרטע מאשר שום אתר…

קרא עוד >

קידום אתרים משפטיים

אחד התחומים התחרותיים ביותר באינטרנט הוא תחום עריכת דין. הביטויים 'עורך דין' ו'עורכי דין' לבדם נהנים יחד מחיפוש מדויק של 10,000 מחפשים בחודש. מספר מכובד ביותר מכדי להתעלם מהפוטנציאל שהאינטרנט מציע למשרדי עורכי דין בגישה ללקוחות חדשים. מאידך, אנו יודעים שבסטטיסטיקות החיפושים בגוגל, 80% מהגולשים אינם עוברים לעמוד השני, ו-30% מאלה שעוברים, לא עוברים לעמוד השלישי. כלומר, מי שנמצא במקומות הראשונים זוכה בגולשים המחפשים בדיוק את המוצרים והשירותים שהוא מבקש למכור . משמעו של דבר, שהתחרות המחכה לבעלי אתר משפטי היא קשה, והגעה לעמוד הראשון, שלא לומר למקומות הראשונים, היא משימה מורכבת ולא פשוטה כלל, בעיקר לאור התחרות העזה בין המשרדים השונים ואפשרויות הפרסום הרבות המוצעות ברשת. מצד שני, כשמדברים על גוגל, האפשרות הנוספת היא קידום אתרים משפטיים דרך הקידום הממומן, קרי: פרסום בגוגל. קידום בצורת רכישת שטחי פרסום שהתשלום עליהם מתבצע על פי כל הקשה של גולש על הקישור לדף הנחיתה. עכשיו עומדת וניצבת השאלה האם הקידום הממומן מציע אפשרויות שקידום אתרי אינטרנט בצורה האורגנית לא מציע, או במילים אחרות, האם יחס העלות תועלת הוא גדול יותר.

בואו נבדוק כמה פרמטרים:

  1. קידום אתרים אורגני הוא ארוך טווח. כלומר, כדי להגיע לעמוד הראשון יש לקחת בחשבון עבודה של חודשים שבמהלכם לא יהיו פניות. על העבודה הזו יש לשלם, מה שלכאורה יוצר מצב שכסף יוצא אבל לא נכנס.
  2. הקידום הממומן תופס פחות מ-30% מסך כל הגולשים בגוגל. כלומר, גם את ההשקעה גדולה יחסית, וציוני האיכות גבוהים, עדיין לא תוכל ליהנות מכל הגולשים המחפשים בגוגל את מילות המפתח הרלוונטיות עבורך.
  3. פרמטר משמעותי הוא שגם אם ציון האיכות שלך יהיה גבוה, התשלום עדיין יהיה גבוה מאד, מכיוון שמדובר בתחום כל כך תחרותי. יש להניח שבחישוב לטווח ארוך, הקידום האורגני לא ייצא כל כך יקר כך שיחס העלות-תועלת שלך יהיה נמוך ככל שיעבור הזמן, מה שלא יקרה עם הקידום הממומן.
  4. פתרון מצוין בקידום אורגני הוא לעבוד על יותר ביטויים פחות תחרותיים שרלוונטיים לתחום ההתמחות שלך, וכך להגיע לעמוד הראשון בטווח זמן קצר יותר עם יותר ביטויים במקום עם אחד תחרותי מאד שייקח הרבה יותר זמן לעבוד עליו. כך, ככל שנתמקד יותר בביטוי, אמנם מספר החיפושים ילך ויקטן, אבל הסיכוי שלנו להגיע איתו לעמוד הראשון ולזכות בלקוחות יותר ממוקדים, הוא הרבה יותר גדול. למשל, רשלנות רפואית היא ביטוי קצת פחות תחרותי מ'עורכי דין', שלא לדבר על תאונות עבודה. אם התמחותך נוגעת בתחומים האלה, הסיכוי שלך להגיע לעמוד הראשון בזמן קצר יותר, הוא גדול יותר, ולא רק זאת, אלא שיש להניח שיחס ההמרה שלך יהיה גבוה יותר, מאחר ולא כל מי שמחפש עורכי דין מחפש עורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית, אבל כל מי שמחפש רשלנות רפואית מחפש מידע על רשלנות רפואית וקרוב לוודאי שהוא יתעניין בשירותיו של עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית.
קרא עוד >

בניית אתר מותאם לקידום בגוגל

כאשר אנחנו בונים אתר אינטרנט חדש, כדאי תמיד לחשוב על העתיד – כאשר אתר זה יושלם ויעלה לאוויר – מה בדיוק נרצה ממנו ומה נצטרך לעשות על מנת להשיג זאת? על פי רוב, אחת המטרות העיקריות של אתרי אינטרנט היא קידום בגוגל ובמנועי החיפוש האחרים. קידום אתרי אינטרנט במנועי החיפוש דורש ביצוע פעולות רבות ושונות (כגון העלאת תכנים רבים, קישורים לאתרים אחרים ועוד ועוד..), אשר עולים כסף רב. במידה ונחשוב מבעוד מועד על קידום האתר, כבר בשלב הבנייה שלו, נוכל להתאימו לקידום, כך שיהיה קל ומהיר יותר לקדם אותו.

מקניית דומיין בעברית ועד תגיות וקישורים פנימיים

ישנם הרבה מאוד דברים שניתן לעשות בבניית האתר על מנת להתאימו לקידום ולהפוך את קידומו העתידי לקל, נוח, פשוט ויעיל יותר. כאן נעבור על כמה פעולות בסיסיות ומומלצות בבניית האתר לצורך קידומו העתידי, אך חשוב לדעת כי תחום זה מכיל המון מידע, עצות ו"טריקים" שונים, כך שעל ידי חיפוש קצר באינטרנט תוכלו וודאי למצוא עוד מידע מועיל.

דוגמה אחת בולטת לפעולה שכדאי לשים עליה דגש בעת בניית האתר למען קידומו העתידי, היא קניית דומיין אטרקטיבי. בין אם מדובר בקניית דומיין בעברית או באנגלית, עם סיומת כזו או אחרת, חשוב שהדומיין שקונים עבור האתר יהיה אטרקטיבי עד כמה שניתן – דומיין קליט ובעל רלבאנטיות של ממש לנושא בו עוסק האתר. דומיין אטרקטיבי ומושך יסייע לנו רבות בקידום האתר בעתיד וביצירת שם מותג עבורו.

מלבד לקניית דומיין אטרקטיבי, מומלץ כמובן להקפיד גם על האופן בו בנוי האתר, והקלות בה ניתן לנווט בו ולהגיע לנושאים שונים, ולדפים פנימיים המכילים מידע רב ורלבאנטי עבור הגולש. קישורים פנימיים – כאלו המפנים מדף הבית לדפים פנימיים (או מדף פנימי אחד לשני..) הינם חשובים ביותר, שכן ככל שיהיה קל ונוח יותר לנווט באתר שלנו, כך הוא יהיה ידידותי יותר לגולשים ולמנועי החיפוש השונים, ויוכל להתקדם מעלה בסולם תוצאות החיפוש.

כמובן שגם לשפת הקוד בה אנו מתכנתים את האתר קיימת חשיבות עליונה בקביעת פוטנציאל הקידום העתידי שלו. יש להקפיד לתכנת את האתר כולו בשפת קוד רשמית ותקנית, כזו המקובלת על איגודי האינטרנט השונים וניתנת לזיהוי נוח וקל של מנועי החיפוש השונים. שימוש בקוד אחר, אשר אינו מוכר למנועי החיפוש, יכול להזיק רבות לפוטנציאל הקידום העתידי של האתר שלנו.

מלבד לשפת הקוד, גם למלל והתכנים שאנחנו מזינים באתר שלנו עם עלייתו לאוויר, חשיבות רבה ביכולת הקידום שלו. חשוב להזין את האתר בתכנים מקוריים בלבד ולא מועתקים, תכנים הרלבנטיים לתחום בו אנו מעוניינים לקדם את האתר שלנו, המכילים מילות חיפוש רלבנטיות.

כאמור, ישנם עוד טיפים רבים בנושא, אשר את כולם תוכלו למצוא כמובן ברחבי הרשת…

קרא עוד >