קידום אתרים אורגני – כל האמצעים


קידום אתרים אורגני, כידוע לכל מי שמתעניין (אפילו רק קצת…) בתחום, הוא כיום אחד הענפים החמים והמפותחים ביותר בעולם האינטרנט. בעוד קיימות דרכים רבות ושונות של קידום אתרים בגוגל, על מקדם האתרים להיות ממוקצע ולדעת בדיוק מה הוא עושה, על מנת שיוכל לעמוד בתחרות ולקדם את אותו אתר מסוים לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש, למרות ניסיונות הקידום של אינספור בעלי אתרים אחרים.

אז אילו אמצעים עומדים לרשותנו על מנת להביא לקידום אתרי אינטרנט, עובר האתרים הרצויים מבחינתנו כמובן?

אפשרות אחת היא כתיבת תכנים הרלבנטיים לתחום בו עוסק האתר שלנו, והעלתם לאתר שלנו ולאתרים תומכים אחרים, כאשר בתכנים המועלים לאתרים אחרים נוסיף קישור המפנה לאתר שלנו. ככל שיהיה לנו יותר מלל ותוכן בנושא הרלבנטי המכיל את מילות המפתח תחתן מעוניינים לקדם, כך יהיה לנו קל יותר להתקדם במעלה רשימות החיפוש.

אפשרות נוספת היא קניית דומיין בעברית , אשר יהיה אטרקטיבי מספיק. קניית דומיין בעברית, אנגלית או כל שפה אחרת אשר הינו קצר וקולע ורלבנטי לתחום, יכולה לסייע רבות בקידום אתרי אינטרנט.

מלבד לכך, ניתן ורצוי לפעול גם בתחום הכללי של שיווק דיגיטלי וגם באתרי הרשתות החברתיות השונות (עמוד פייסבוק, העלאת סרטוני ווידיאו ל "יו טיוב" וכד'), להוסיף פורום לאתר וליצור כמה שיותר פעילות בפורום ובאתר עצמו. במידה ועובדם בצורה יסודית, מתמידה ונכונה, קידום אתרים אורגני היא פעולה אפשרית בהחלט…

קרא עוד >

בניית אתר מותאם לקידום אתרים בגוגל

בניית אתרי אינטרנט הא תחום מעט מורכב יותר ממה שנדמה. הקמת אתרי אינטרנטדורשת יותר מאשר ידע בסיסי בתכנות, היא דורשת לקחת בחשבון פרמטרים רבים ושונים, כאשר אחד מהם הוא קידומו העתידי של האתר. לאופן בו האתר נבנה ומוזן במידע ישנה השפעה ממשית ובלתי מבוטלת על האפשרות לקדם אותו בהמשך הדרך. לכן, יש להתחשב בשיקול זה בעת בניית אתרי אינטרנט, ולוודא כי נוקטים בכל הצעדים הנדרשים על מנת שבהמשך הדרך מבנה האתר יסייע לו להתקדם במהירות במעלה תוצאות החיפוש השונות.

שפת קוד תקנית, שימוש בתגיות ועוד

אז מה ניתן לעשות על מנת שבניית האתר תסייע לקידום אתרים בגוגל בהמשך הדרך?

הדבר הראשון שיש לקחת החשבון הוא שפת הקוד בה האתר מתוכנת. יש להשתמש בשפת קוד תקנית, המותאמת לתווי התקן הנדרשים. כך, מנועי החיפוש השונים מזהים אתרים הכתובים על פי קוד המוצג באופן אחיד בכל הדפדפנים הקיימים, ומעניקים להם "נקודות זכות" בעבור כך שנבנו באופן תקני. נקודות זכות אלו מסייעות כמובן בקידום אתרים בגוגל.

בנוסף, חשוב להשתמש בתגיות שונות, אשר למעשה מאותתות למנוע החיפוש הסורק את האתר הדבר החשיבות של התכנים השונים המצויים בו. כך, אנחנו יכולים בעצם לומר למנוע החיפוש אילו משפטים בתוכן שהכנסנו הם רלבנטיים וחשובים יותר (ומשמשים למעשה ככותרת, או כותרת משנה וכד'..), ולהפנות אותו למלל הרלבנטי על מנת שיקדם את האתר בגוגל.

בנוסף, קיים צורך גם להכניס לאתר מבעוד מועד תגי מטא באופן מדויק ועקבי – אותם תגים המתארים את סוג האתר ושמו, את מילות המפתח בהן הוא מתמחה וכד'.

כמובן שנקודה חשובה מאוד בבניית האתר מנקודת המבט של קידומו העתידי היא הזנתו בתכנים מתאימים. בין אם מדובר בדף הבית, בדפי מידע פנימיים, במאגר מאמרים וכד' – חשוב שבאתר יהיו תכנים רלבנטיים העוסקים בנושא בו האתר עוסק, ואינם כתובים באופן מלאכותי מדי (העתקת תכנים ממקומות אחרים ברשת או הצפת האתר במלל חסר משמעות עם חזרה מוגזמת על מילות המפתח – כל אלו רק יפגעו בקידום האתר ולא יסייעו לו..). ככל שהתוכן של האתר יהיה איכותי, מקורי ורלבנטי יותר, כך יהיה קל לו יותר להתקדם במנועי החיפוש ולמקדם האתרים יהיה קל יותר.

על מנת להשיג אופטימיזציה בתהליך קידום אתרים אורגני בשלב מאוחר יותר, מומלץ להקפיד על מבנה היררכי לאתר. הכוונה היא לדף הבית אשר יהיה הדף העיקרי, כאשר ממנו יוצאים קישורים פנימיים לדפים הבאים בתור מבחינת החשיבות, וכן הלאה. יש להימנע מדפים מתים או סמויים, ולדאוג לעדכן את האתר באופן שוטף, כך שייראה חי ופעיל.

כמובן שגם לקניית הדומיין בעת בניית האתר יש תפקיד חשוב בקידומו העתידי – דומיין טוב ואטרקטיבי עשוי בהחלט להקל על הקידום, בטח ובטח כאשר מדובר בדומיין יד שנייה, אשר האתר הקודם שהוא ייצג עבור כבר קידום מאסיבי…

 

קרא עוד >

דומיין בעברית- האם טוב לקידום אתרי אינטרנט

בעת הקמת אתר אינטרנט חדש, קניית דומיין היא פעולה אשר בהחלט עשויה לתרום לאתר שלנו בטווח הארוך, במקרה בו אותו דומיין הינו אטרקטיבי מלכתחילה, או הולך ותופס פופולאריות עם התפתחות האתר. כך, דומיין אטרקטיבי ופופולארי יכול לסייע רבות בקידום אתרי אינטרנט במעלה רשימות החיפוש השונות, למשל עבור מילות מפתח המופיעות בשם הדומיין עצמו.

לאחרונה, הוצג בעולם האינטרנט אובייקט חדש ומעניין – דומיין בעברית. מדובר באותו דומיין שכולנו מכירים בעל אותה התחלה (www) ואותן סיומות פוטנציאליות, אך שם האתר עצמו, החלק האמצעי של הדומיין, הוא בעברית.

עם השקתם של הדומיינים בעברית רצו גולשים ויזמים ישראלים רבים ורכשו דומיינים אטרקטיביים בעברית, במטרה למכור אותם מאוחר יותר תמורת סכום גבוה בהרבה מזה ששילמו. אך האם הם באמת יצליחו למכור את אותם דומיינים בעברית ברווח גבוה? יותר מהכל, תלויה התשובה לשאלה זו בשאלה אחרת – האם דומיין בעברית הוא טוב לצורך קידום אותו אתר?

קניית דומיין בעברית לצורך קידום אתר ישראלי

נתחיל ונאמר כי קניית דומיין בעברית מומלצת בעיקר עבור אתרים ישראליים הפונים לקהל גולשים ישראלי, שכן לגולשים בחו"ל אין אפילו את האפשרות להקליד את אותו דומיין בעברית במחשבים שלהם…

אך כמובן שגם זירת האתרים הישראליים היא זירה עשירה, רחבה ותחרותית מאוד, ולכן גם אם דומיין בעברית יעניק לנו יתרון בזירה זו בלבד, זה עדיין הרבה מאוד.

ידוע כי שם הדומיין של אתר משפיע מאוד על קידומו. במיוחד נכון הדבר כאשר מדובר בדומיין המכיל בתוכו את מילות המפתח אותן אנו מעוניינים לקדם. לכן, לדומיינים בעברית יש עדיין יתרון עצום במובן זה – מכיוון שמדובר בדבר חדש יחסית, ייתכן בהחלט כי ניתן עדיין למצוא דומיינים מעניינים ואטרקטיביים אשר יכילו בתוכם מילת מפתח כזו או אחרת, אותה אנו מעוניינים לקדם עבור האתר שלנו. דומיינים אטרקטיביים המכילים מילות מפתח עיקריות ופופולאריות באנגלית כבר כמעט ואי אפשר למצוא, אך בעברית המצב שונה לחלוטין – הרבה יותר עדיין אפשרי.

לכן, במידה ואתם מקימים היום אתר ישראלי חדש ומוצאים עבורו דומיין בעברית אשר מכיל מילת מפתח עיקרית מהתחום בו עוסק אותו אתר, תוכלו להשיג יתרון עצום בקידום אותו אתר על ידי קניית דומיין זה .

סוגיית הקידום בכלל, ובמקרה של דומיין בעברית בפרט, היא סוגיה מורכבת יחסית, אשר עדיין אינה ברורה לחלוטין. מן הסתם, לדומיין בעברית יכולות להיות גם השפעות פחות חיוביות על קידום האתר, למשל במקרה בו מעוניינים לקדם אותו בזירה הבינלאומית, שם לשם דומיין בעברית יש פחות ערך מוסף. אך כאמור, על פי רוב קונים דומיין בעברית בעיקר בעלי אתרים ישראליים, הפונים בעיקר לקהל הגולשים הישראלי. במקרה הזה כאמור, לדומיין בעברית יכול להיות יתרון עצום בקידום האתר.

קרא עוד >

השפעת בניית האתר על קידום בגוגל

אתרי אינטרנט הם אחת הדרכים הנפוצות והיעילות ביותר בימינו להשיג מטרות שונות – שיווק ופרסום של מוצרים ו/או חברות, יצירת קשרים עם גורמים שונים, הבעת דעות כאלו ואחרות, סיקור עיתונאי ועוד ועוד. הרשימה באמת אינה נגמרת, כפי שניתן להיווכח על ידי הכמות העצומה של אתרי אינטרנט הנפתחים מדי יום ביומו.

קידום בגוגל במעלה רשימות החיפוש של מנועי החיפוש השונים הוא הדרך הבטוחה כיום להגיע לתודעת הציבור ולהשיג חשיפה רחבה כמה שיותר, וכך להשיג את אותן מטרות שלשמן הוקם האתר.

השפעת בניית תצורת האתר על קידום בגוגל

על קידום אתרים אורגני משפיעים גורמים רבים, החל מהעלאת תכנים ועד קניית דומיין בעברית, אך בין השאר גם לאופן בו בנוי האתר עצמו ישנה השפעה מסוימת על קידומו. להלן כמה נקודות עיקריות המתארות את השפעת מבנה האתר על אפשרויות הקידום בגוגל:

  • עומק התכנים הרלבנטיים – מנועי החיפוש השונים מעניקים חשיבות לדפים השונים המרכיבים את האתר על פי רמת העומק שלהם. דף הבית הוא השכבה הראשונה, דפים אליהם מגיעים על ידי קליק אחד מדף הבית הם השכבה השנייה, דפים היוצאים מהם הם השכבה השלישית וכד'. ככל שדף פחות "עמוק", כך חשיבותו בעיני מנועי החיפוש רבה יותר. לכן, תכנים חשובים או רלבנטיים לנושא אשר באמצעותם אתם מעוניינים לקדם – כדאי שימוקמו בשכבות העליונות – דף הבית או דפים היוצאים ישירות ממנו.
  • פריסת העמוד – בעיקרון, מנועי החיפוש מעניקים לתכנים הכתובים במיקום גבוה יותר של העמוד חשיבות רבה יותר. לכן, חשוב למשל להשתמש בכותרות ובכותרות המשנה בעמודים השונים, ולהזין בהם מילות וביטויי מפתח אשר תחתם אתם מעוניינים לקדם את האתר. אותו כנ"ל תקף גם לגבי דירוג קטגוריות בתוך תפריט כלשהו – כדאי הקטגוריות העליונות יותר יכילו את מילות המפתח השונות.
  • כמות הטקסט בעמוד – אנשים מסוימים בתחום טוענים כי אורך הדף האופטימאלי הוא עד 300 מילים, וכי מאמר אשר אורכו יותר מזה יש לחלק לכמה דפי משנה. מקדמים אחרים טוענים כי אין כל בעיה עם טקסטים ארוכים מדי מבחינת הקידום בגוגל. לכן, אם יש לכם טקסט ארוך מאוד, נסו לראות אם אתם יכולים לחלק אותו לכמה מאמרים ולהוסיף כותרות בעלות מילות מפתח רלבנטיות. כך, תוכלו ליצור מאותו מאמר כמה דפים נפרדים בעלי כותרות רלבנטיות, מה שעשוי לתרום לקידום האתר.
  • מבנה אתר נוח – בסיכומו של דבר, ככל שהאתר שלכם יהיה בנוי בצורה נוחה וידידותית יותר למשתמש, כך תעבורת הגולשים בו תגבר והוא יקודם מעצמו. אל תשכחו זאת אף פעם – הדבר הטוב ביותר הוא להעניק ערך מוסף לגולש על ידי יצירת אתר תוכן איכותי. זוהי בסיכומו של דבר הדרך הטובה ביותר לקידום אתרים אורגני

לסיכום, בניית אתר תוכן איכותי ופריסה נכונה של הדפים – קיימות דרכים רבות לתכנן ולבנות את האתר כך שיהיה קל ונוח יותר לקדם אותו. ערכו עבודת מחקר קטנה לפני שאתם מתחילים להקים אתר, על מנת שיהיה לכם נוח וקל יותר לבצע קידום אורגני אחר כך.

קרא עוד >

חיבור חשבון אדוורדס לאנליטיקס

אחד היתרונות הגדולים והבולטים ביותר של פרסום בגוגל וקידום אתרים אורגני בגוגל הוא המדידה. הכל מדיד והכל שקוף גם למקדם האתרים, גם למנהל חשבון האדוורדס וגם ללקוח עבורו נערכים מסעות הפרסום.

כאשר יוצרים חשבון אדוורדס ללקוח מומלץ ואף חובה לקשר את חשבון האדוורדס לחשבון האנליטיקס. חיבור של הכלים מאפשר מדידה וצפייה במקורות ההגעה לאתר מחשבון מרכז אחד על ידי כלי מצויין של גוגל: google analytics.

במידה ו- 2 החשבונות גם ה- Adwords וגם ה- Analytics יושבים באותו חשבון פעולת החיבור פשוטה מאוד:

  1. נכנסים לחשבון ה- Adwords שאותו רוצים לקשר.
  2. לוחצים על לשונים "דיווח וכלים" ובה בוחרים בתפריט: "google ניתוחים אנליטיים".
  3. בוחרים באפשרות: "יש לי כבר חשבון google analytics".
  4. נפתחת רשימת חשבונות הקיימים בגוגל אנליטיקס ובוחרים מתוכה את החשבון המבוקש.

במידה וחשבון ה- Adwords שונה מחשבון ה- Analytics יש ללהוסיף לגוגל אנליטיקס את שם המשתמש של ה- Adwords כמנהל החשבון- גישת administrator על ידי כניסה לחשבון האנליטיקס והוספת מנהל נוסף: המייל של חשבון האדוורדס אותו ברצונך לקשר.

לאחר חיבור חשבון האנליטיקס לחשבון האדוורס בצעו את הפעולות הראשונות לחיבור חשבון קיים:

1. הכנס בחשבון האדוורדס אל תפריט: דיווח וכלים.

2. בחר בתפריט: google- ניתוחים אנליטיים.

  1. 3. בוחרים באפשרות: "יש לי כבר חשבון google analytics".
  2. 4. נפתחת רשימת חשבונות הקיימים בגוגל אנליטיקס ובוחרים מתוכה את החשבון המבוקש.

כאשר שני החשבונות מקושרים תוכלו לצפות בדוחות האנליטיקס הכוללים את הפעילות המתבצעת באדוורדס.

העליתי פוסט זה מכיוון שנתקלתי פעמים רבות בקשיי חיבור של חשבונות קיימים ושל 2 חשבונות שונים.

ובכן- זה הפתרון!

שיהיה בהצלחה,
לימור

קרא עוד >

קידום אתרי אינטרנט הפועלים בשווקים תחרותיים

בבואנו לבצע קידום אתרים אורגני הפועלים בשוק תחרותי במיוחד עלינו להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותינו בתחום קידום האתרים. ראשית יש לשכור את שירותיו של מקדם אתרים מקצועי, שעבר קורס קידום אתרים במקום המורשה לכך ועל ידי מרצה מנוסה העובד באופן פעיל ואינו רק מרצה בתחום. לאחר מכן יש לוודא כי מקדם האתרים נוקט בכל האמצעים הדרושים, החל מביצוע מחקר מילות מפתח מקיף ובחירת ביטויים מתאימים אותם הציבור מחפש במנועי חיפוש ובחינת הרלוונטיות של הביטויים הללו לנושא האתר והעסק בכלל.

על מנת לקדם את בשוק תחרותי מאוד יש להשתמש בכל הכלים הדרושים. לאחר שבחרנו את הביטויים המתאימים יש לפתוח את כל עמודי האתר בפני גוגל, להתאים את תכני האתר לביטויים הנבחרים ואת מבנה האתר לביטויים הנבחרים. את התכנים יש להתאים הן בעמוד הבית והן בעמודים הפנימיים במיקומים הנכונים ובצפיפות הנכונה. מבחינת המבנה יש למקם במקומות אסטרטגיים את מילות המפתח, לדוגמא: בכותרות העמודים, בתיאורי העמודים, בקישורים, על התמונות וכן בכותרות פנימיות בעמודים.

האתר צריך להתעדכן בתוכן רלוונטי המחזק את מילות המפתח באופן תדיר ובכמויות גדולות, על מנת לעבור את המתחרים.

לוותק של האתר חשיבות גדולה מאוד, היות ואתר ותיק נותן למנועי החיפוש בכלל ולגוגל בפרט תוקף של יציבות ואמינות כי לא מדובר בסתם אפיזודה חולפת.

לאחר שביצענו את כל פעולות הקידום הדרושות בתוך האתר והעדנו על עצמנו כי אנחנו מתעסקים בנושא מסויים, לדוגמא: לימודי עמילות מכס, אנחנו צריכים להראות לגוגל כי גם אתרים אחרים מעידים עלינו כי בזה אנחנו עוסקים. עדויות מסוג זה באות לידי ביטוי מקישורים חיצוניים המתקבלים מאתרים אחרים ומצביעים על האת שלנו עם הביטוי "לימודי עמילות מכס". ככל שיותר אתרים יצביעו עלינו עם הביטוי הזה גוגל "יאמין" יותר ויותר כי אכן האתר שלנו מתעסק בלימודי עמילות מכס. ככל שהאתרים "שימליצו" על האתר שלנו יהיו אתרים משמעותיים וברי סמכא בתחומם או בתחום המכס, כך מנוע החיפוש ייתן יותר תוקף לאתר שלנו ויקדם אותו בהתאם במנועי היפוש, כיוון שימצא אותו רלוונטי לגולש המכפש לימודי עמילות מכס.

התוכן עבור גוגל הינו המשאב העיקרי על מנת לזהות במה האתר שלנו עוסק ובהתאם "לשווק" אותו לגולשים המשתמשים במנוע החיפוש שלו.

כאשר מדובר בתחום תחרותי עלינו להעלות לאתר כמה שיותר תוכן ולדאוג שכמה שיותר אתרים אחרים יצביעו עלינו עם הביטוי הדרוש.

ושהטוב ביותר ינצח!

קרא עוד >