קידום אתרים אורגני ב- 60 שניות ודי
16 אפריל, 2012לא מעט נאמר על קידום אתרי אינטרנט, במיוחד בשנים האחרונות, כשהתחום תפס תאוצה ויותר יותר עסקים הבינו כי "אם אתה לא שם אתה לא קיים" וכדי להיות קיים צריך להיעזר בשירותיה של חברת קידום אתרים מקצועית. ובכל זאת, לצד חברות הקידום שמציעות שירותי קידום "בזק", ומשתמשות בשיטות קידום "שחורות", שאולי מביאות תוצאות מהירות אך לטווח קצר מאוד ולסיום בו האתר עף באופן מוחלט מתוצאות החיפוש, פועלות חברות קידום מקצועיות, העושות שימוש בשיטות קידום חכמות ועקביות, תוך הבנת כל הגורמים הלוקחים חלק. להלן מידע ב- 60 שניות על קידום אתרים אורגני, שתוצאותיו עמידות לאורך זמן, גם לאחר עדכוני אלגוריתמים שמשנים את חוקי המשחק והופכים את המשימה להרבה יותר מאתגרת:
מחקר, אופטימיזציה ומה שביניהם
הליך קידום אתרים אורגני מתחיל במחקר מילים מקיף ומקצועי הכולל בחינת כל המילים הפוטנציאליות לקידום עבור אתר הלקוח, בהתאם לשירותים ולמוצרים שמציע באתר. בסיום מחקר מילות המפתח, ניתן יהיה להגיע לתובנות והמלצות לגבי מילות מפתח לקידום אורגני. לאחר הבחירה הסופית, מגיע שלב התאמת תכני האתר, לרבות הטקסט, הכותרות, הקישורים, התמונות ופוטר האתר בהתאם למילים שנבחרו. בשלב זה חשוב לבצע אופטימיזציית תוכן חכמה הכוללת שיבוץ מילות המפתח בדפי האתר בצורה חכמה וטבעית הן עבור הגולש הממוצע והן עבור מנועי החיפוש. למשל, במקרה בו יש למקד דף באתר בביטוי קניון הנגב או למשל הרצליה אאוטלט, חשוב לא להגזים במינונים ולא ליצור מסמך הכולל את מילת המפתח בתחילת כל משפט. במקביל, חשוב לבחון את מבנה האתר, לאתר ליקויים מבניים ולהעביר מסמך המלצות מקיף שבסיומו מבנה האתר יהיה פתוח ותקין עבור מנוע החיפוש.
קידום במינון המתאים
למרות הפיתוי, יש להימנע מקידום יתר ולקחת בחשבון שכל הפעולות נדרשות להתבצע במינון המתאים ובצורה טבעית. כמות הקישורים המוקצבת לכל מילת מפתח נדרשת להיות ריאלית ובהתאם לתחום ולמידת התחרותיות בו. כמו כן, חשוב לעשות שימוש במילים לגיוון על מנת ליצור פעילות קידום טבעית ככל הניתן ולייצר קישורים נכנסים מביטויים מקורבים לביטויים אותם מקדמים, כולל הטיית יחיד/ רבים, מילים נרדפות, ביטויי זנב ארוך וכיוצא בזה. מבחינת תכני האתר, חשוב לא להגזים עם צפיפות מילות המפתח בדפים הרלוונטיים ולקחת בחשבון כי בראש ובראשונה, תוכן האתר נדרש להיות איכותי עבור הגולש ולא מאולץ או כזה שברור לכולם כי מדובר בתוכן למטרת קידום גרידה ולא באמת כזה שמקנה ערך מוסף ועניין עבור הגולשים. תכנים מהסוג לא ישרתו את המטרה מאחר ואחוז הנטישה שלהם יהיה ככל הנראה גבוה במיוחד, דבר שבסופו של דבר פוגע בדירוג האתר ובאיכות שלו.
יש לזכור כי כל דבר שהוא קיצוני אינו טוב: לא קידום אתר מאסיבי ואגרסיבי מדי כמו גם לא קידום אתר שהוא פאסיבי מדי, כמו בכל תחום גם כאן- מומלץ למצוא את האמצע.