קידום אתרים אורגני – להתחיל לעבוד עם מידע מובנה
17 יוני, 2013כידוע לכם, גוגל מבין את התוכן באתרי אינטרנט בצורה מובנית, וכתוצאה מכך אנחנו יכולים להציג את התוכן הזה בצורה מדויקת יותר ומושכת עבור משתמשי גוגל.
אולי לא ידעתם אבל האלגוריתמים המתוחכמים של גוגל יכולים להעשיר את תוצאות החיפוש עם "ציטטות עשירות" כאשר אנחנו מבינים שהעמוד מובנה כרשימת מוצרים, אירוע, מתכון, סקירה וכדומה.
אנחנו יכולים גם לכלול את הנתונים בפנלים של Knowledge Graphs או בכרטיסיות של Google Now, מה שיעזור להפיץ עוד יותר את התוכן של האתר שלכם.
גוגל השיקו לא מכבר שתי יכולות חדשות שיפשטו יותר מאי פעם את השימוש ביכולות של מידע מובנה. הראשון היא הרחבה של Data Highlighter לשבעה סוגים חדשים של מידע מובנה. השני הוא כלי חדש – Structured Data Markup Helper.
תמיכה במוצרים, עסקים ועוד ב Data Highlighter
Data Highlighter הושק בדצמבר 2012 ככלי גרפי שמאפשר ללמד את גוגל את התבניות של מידע מובנה אודות אירועים שמופיעים באתר שלכם, זאת מבלי שיהיה צורך לערוך ישירות את ה HTML של האתר.
כעת ניתן להשתמש ב Data Highlighter כדי ללמד אותנו על עוד סוגים אחרים של מידע מובנה שקיימים באתר שלכם – מוצרים, עסקים מקומיים, כתבות, תוכנה, אפליקציות, סרטים, מסעדות ופרקים בסדרות טלוויזיה.
על מנת להתחיל, בקר ב Webmaster Tools, בחרו באתר שלכם, לחצו על קישור ה "Optimization", בסרגל הכלים שמשמאל ולחץ על Data Highlighter. התבקשו להכניס את ה URL של עמוד מובנה טיפוסי באתר שלכם (למשל, עמוד ובו פרטים על אירוע או על מוצר) ולתייג את שדות המפתח בו בעזרת העכבר.
תהליך התיוג לוקח בערך 5 דקות לעמוד בודד או כ 15 דקות לתבנית של מספר עמודים המעוצבים בצורה זהה. בסוף התהליך תוכלו לסקור את הדרך שבה גוגל הבין את המידע המובנה שלכם ואם הוא צודק – לחץ על "Publish". כעת, כאשר האתר שלכם יסרק על ידי העכבישים של גוגל במהלך הזמן, תוצאות החיפוש עליו יכללו את המידע החדש שתוייג.
כלי ה Structured Data Markup Helper
בעוד ש Data Highlighter הוא דרך נהדרת ללמד את גוגל לגבי מידע מובנה בלי צורך לערוך את ה HTML באתר, בסופו של דבר הדרך העדיפה היא לשתול את ה Markup של המידע המובנה ישירות בעמודים של האתר כך שהמידע המובנה יהיה זמין לכולם. כדי לסייע ליוצרי אתרים במשימה, אנחנו שמחים להכריז על כלי חדש, ה – Structured Data Markup Helper.
כמו ב Data Highlighter, מתחילים בבחירת עמוד מתוך האתר ומשתמש בעכבר כדי לתייג מאפייני מפתח של מבני נתונים רלוונטיים. כאשר סיימתם, הכלי מייצר קוד HTML לדוגמה עם Markup MicroData כלול בתוכו. הקוד ניתן להורדה כמדריך ליישום מידע מובנה באתר שלכם.
הכלי תומך במבחר סוגי נתונים, כולל כל אלו שנתמכים על ידי Data Highlighter כמו כן מספר סוגי נתונים המשמשים בהטמעת מידע מובנה ב Gmail. למידע נוסף בקליקו schema.org עבור מידע מפורט בעניין.
אני מקווה ששני כלים אלו יעזרו לכל האתרים להשתמש ביכולות מידע מובנה.
דוגמא לתצוגה של מידע מובנה בגוגל